KARABURUN - ILDIR (YARIMADA TURU 2.GÜN)

Photo ofKARABURUN - ILDIR (YARIMADA TURU 2.GÜN) Photo ofKARABURUN - ILDIR (YARIMADA TURU 2.GÜN) Photo ofKARABURUN - ILDIR (YARIMADA TURU 2.GÜN)

December 26, 2015

near Karaburun, İzmir (Türkiye)

Sabah 08:00 da Karaburun'un sakin manzarası ile güne başladık.Keyifli bir kahvaltının ardından hemen yola koyulduk.Yeniliman'a kadar pedalladıktan sonra Yeniliman'da köy kahvesinin kalabalığına kendimizi teslim ettik :) demli çay eşliğinde Emekli Polis Mustafa amcanın gerek hatıraları gerekse güzegah tavsiyelerini dinledikten sonra,mekan sahibinin bizde misafirden para alınmaz yine bekleriz deyişiyle Ege insanı hakkında bir anektod kaydedip yola koyulduk.İkinci etap işte o an başladı Hasseki-Sarpıncık-Parlak-Eski Salman istikametinde,kah inerek kah uzun mu uzun çıkışlarla ilerledik.Yorucu olan bu güzergahın tek tesellisi eşsiz Sakız (Chios) adası ve Ege manzarası ile bu manzaraya karşı içilen kahvemiz oldu :).Havanın yoğunluğundan Sakız adasını net göremesekde bu hali bile kafi geldi.Yol üstünde olsada kaçırmamak adına dikkat ettiğimiz Sazak köyünü bulduk.Her nekadar RES'lerin içinde kalmış olsada bu boş ve yıkık Rum köyüne bir uğrayın derim.Salman köyüne vardığımızda meydanda yöresel ev yemekleri adlı mekanda çorbalarımızı yudumladık.Bu sırada Karaburun kent konseyi üyelerinden RES'ler (Rüzgar Enerji Santrali) ve olumsuzlukları ile ilgili kısa bir bilgi aldık.RES'lerin gerek arıcılık gerekse yaban popilasyonu ile ilgili olumsuz etkilerini,plansız ve rant amaçlı uygulamanın devamında yöre insanı için bile risk oluşturabildiğini bu sayede öğrendik.(www.karaburunkentkonseyi.com) Tüm bunların ardından yeniden yola koyulduk.El değmemiş ama balık yetiştirme çiftliklerine teslim edilmiş harika koy manzaraları eşliğinde bitmek bilmeyen :) rampaları tırmandık.Sonunda Ildır'a ulaştık(18:30) burada bizi köyün muhtarının misafirperverligi ayrıca memnun etti.Fakat bölge Sit alanı olduğundan çadır için izin alamadık.Bunun üzerine bize farklı bir alternatif sunarak bizi köyün misafirhanesinde ağırladı. Bu kadar aksiyon ve temponun üzerine Herakles Restaurant'da taze barbunlar eşliğinde günümüzü sonlandırdık.

YENİ LİMAN KAHVESİ

SAZAK KÖYÜ (ESKİ RUM KÖYÜ) SAZAKİ

PARLAK KÖYÜ EV YEMEKLERİ

DİKKAT BU DÖNÜŞÜ KAÇIRMA

ILDIRA İNEN YOL

ANTİK TİYATRO

• soner ertan Dec 26, 2015

- Adam BARBUNU yazarda rakıyı yazmazmı? barbun darılır:))
    - ZOR ne demek dizimin ve aşil tendomumun ağrısı yeni geçti çok zorr