Jutrosin - Stawy Milickie, czyli jak trafiłem do Piekła

Photo ofJutrosin - Stawy Milickie, czyli jak trafiłem do Piekła Photo ofJutrosin - Stawy Milickie, czyli jak trafiłem do Piekła Photo ofJutrosin - Stawy Milickie, czyli jak trafiłem do Piekła

June 28, 2017
June 2017

near Jutrosin, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Piekłem nazywany jest przysiółek wsi Szymonki, w kierunku Dupina. Obecnie to tylko jedno opuszczone zabudowanie ale komunikat GPS-a: 'Przybywasz do: Piekło' budzi konsternację. Trasa ogólnie męcząca. Szczególnie dadzą się we znaki piaski z kumulacją na Wzgórzach Czarownic. Szlak niebieski do Grabówki bardzo dobrze oznakowany ale zdarza mu się odbić z drogi prosto 'w las'. Wątkiem przewodnim było pokręcić się po śladach przedwojennej granicy polsko-niemieckiej. Budynki niemieckich urzędów celnych napotkamy w Poradowie i Marchwicach. Nie wiem natomiast jak zinterpretować przedwojenną budkę wartowniczą odnalezioną w Janowie. Z innych atrakcji na trasie można wymienić zabytkowe kościoły w Szkaradowie i Borku, ulicę stodolną w Dubinie a nade wszystko Browar Rzemieślniczy Nepomucen w Szkaradowie. Dobrym miejscem na postój jest Ruda Sułowska, gdzie można posilić się w gospodzie 8 ryb.
Korzystałem z mapy Dolina Baryczy. Część Wschodnia (1:70 000) wydanej przez Galileos.

Dubin - krzyż przydrożny

zabytkowy krzyż przydrożny z 1855, dzieło Franciszka Nowaka z Raszew