Ilgaz - Kastamonu -Cide

December 18, 2020
December 2020

near Yenice, Çankırı (Türkiye)

Ilgaz Dağı Geçidi; güney tırmanışından başlayan bu rota; Kastamonu çevre yolu, Seydiler, Ağlı, Şenpazar’ı takiben Cide’ de Karadeniz ile buluşup, sahil yolunu takiben Kurucaşile, Amasra kent merkezinden geçerek Bartın’da son bulur. 274 km lik rota, 4650 m.lik irtifa kazancıyla, sadece ultra (uzun mesafe) sürüşlerle tek günde geçilebilir.
Zeminin tamamı iyi kalite ve yol bisikletine uygun. Her ikisi de 600m irtifa kazancı veren Ilgaz dağı tırmanışı ve Şenpazar-Dağlı tırmanışı en zorlayan tırmanışlar. Ağlı-Şenpazar arasındaki sektör, dar bir vadiden geçerek Şenpazar çayını takip ediyor. Bu kısım çok güzel yol manzaraları sunuyor. Cide sonrası Karadeniz sahilini takiben devam eden rota, Gideros koyu öncesinde küçük tırmanışlarla Bartın’ a kadar devam ediyor. Sahil yolu, sürekli değişen tempo ile çok yorucu. Amasra çıkışındaki son tırmanış ile kuş kayası önünden geçerek tekrar D010 karayoluna bağlanan rota, sakin bir sektör ile Bartın şehir merkezinde son buluyor.