Helsinki Cap Nord amb bicicleta

28 days 10 hours 42 minutes
July 23, 2024
July 2024

near Munkkivuori, Uusimaa (Suomi)

Itinerari de Hèlsinki Cap Nord amb bicicleta.
Recorregut, que va a buscar Turku, la costa del Mar Baltic, i remunta direcció a la ciutat de Oulu, per gaudir dels fiords de la costa, i el sol de mitge nit.
De Oulu es dirigeix a la ciutat de Kukkola, que anirà pujant per el costat esquerra del inmens riu, fronterer amb Suècia, per anar a la ciuatat de Rovaniemi, Muonio, Pello,Kolari, passem la frontera i anem a buscar Guovdageaidnu Kautoleino, per dormir entre el llac Gievdne Riigajaávri i el Gievdnejavri , per anar a la ciutat Noruega de Alta. De Alta anem a Leaibervuotna i Avoysum, on agafarem el ferri, que ns deixarà a Storbukt, i del camping a 6 km (camping Nordcap) al Nord Cap.
El recorregut, és va fer amb l'aplicació per mòbil, " Bergfex" que recomanu, ja que en els seus mapes, marquen els carrils bici, que a Finlàndia i Noruega, n'estan plens. Les dades dels quilòmetres km+ km- que s'exposen aqui estan tretes de GPS Garmin. Els quilòmetres mes o menys, coincideixen però el desnivell positiu acumulat, no són correctes, ja que vaig detectar greus errors en el altìmetre, per tant, segons l'aplicació Bergfex que si marcava bé el altìmetre el desnivell positiu acumulat, marca 14.315,05 m
Vàrem decidir agafar el ferri, perquè ens van aconsellar que era la millor opció, en lloc de passar per el túnel, degut al poc espai de la cuneta, i el fort trànsit que existeix ( Autocars, Autocaravanes, Cotxes, Camions). El túnel està excavat a sota del mar en fortes pujades i baixades amb una longitud d'uns 7 km.
La bicicleta, la vaig mig desmontar i possar en una caixa de cartrò, que en cualsevol botigue de bicis, te le donaràn. Recordeu de treure tot el aire de les càmeres. La companya et deixa transportar fins a 35Kg , i la bicicleta amb la caixa pesava 25 kg, aixi que cap problema, i el cost va ser de 35€ any 2024, companya Norwegian.