Haraz road to Kandovan

June 25, 2021
June 2021

near Hardo Rūd, Māzandarān (Iran)

Haraz - Chalos

قبلا این مسیر رو پاییز گذشته بودم، سرسبزی زیاد و مه و هوای خوبو ... .
اما این سری که با دوچرخه رفتیم مراتع همه خشک بود هوا هم افتضاح گرم!
ابتدای مسیر تا ۱۰ کیلومتر بخاطر وجود معادن متعدد جاده پره ماشین سنگین هست که زیاد هم خاک بلند میکنن. آخر جاده هم چنتا گردنه سخت هست که دیگ از عبورش تو گرما تابستون نگم براتون!
بهترین قسمت سفرمون محل اخرین کمپمون تو دشت های ارتفاعات جاده چالوس بود که واقعا شبیه بهشت بود.
*انتهای مسیر سیگنالمون قطع شد و مسیر به صورت خط صاف درومده.

اولین بقالی از جاده هراز اینجاست. حتما قبل حرکت یکم صبونه بخورید یا شوکولی شیرینی ای چیزی همراه داشته باشید. مثل ما ناشتا و خشک خالی نرید. 😅

احتمالا تو عکس معلوم نشه، اما ازین کوه آب از همه جاش با شدت میچکید و قندیل قندیل رنگی شده بود سطحش. میتونم بگم بجز این چیز خاص دیگه ای تو مسیر نبود.

یکم قبل تر از این مسیر ۳ ۴ تا روستا بود، اما بعد از این آبادی ها زیاده، نمیخواد آب زیاد حمل کنید.

Petit paradis

هرچقدر مسیر جاده بلده خشک و سخت بود و اصلا حال نداد، این دشت و دمن تو ارتفاعات جاده چالوس زیبا و بی نظیر بود. دشت گل کم ندیدم اما اینجا شما میتونستی قشنگ بیشتر از ۲۰ نوع گل متفاوت رو دسته دسته جلو چشمات ببینی.