Gündüzbey -Zincir Kıran Başkan Turu

Photo ofGündüzbey -Zincir Kıran Başkan Turu Photo ofGündüzbey -Zincir Kıran Başkan Turu Photo ofGündüzbey -Zincir Kıran Başkan Turu

February 9, 2014
February 2014

near Malatya, Malatya (Türkiye Cumhuriyeti)

Malatya Bisiklet ve Doğa Sporları Derneği (MABİSDER) 9 Şubat 2014 Gündüzbey Pazar Turu güzel başladı. Güzel Geçti ve güzel bitti.
Tura sözlü veya yazılı olarak "geleceğim" diyen bir kısım arkadaşımız gelememesine üzüldük.Gelemeyişlerinin sağlık sorunu olmamasını diliyoruz.Sadece Aziz arkadaşımızın muhtemelen uyanamadığını biliyoruz.
Turumuz Fahri Kayahan üzerinden Gündüzbey Hedefi ile;Enes'in Öncülüğünde,Osman'ın yancılığında benim (İzzet) ve Başkanımız Vural Çelik'in artçılığında başladı.
Gidişimiz gayet displinli ve düzgündü.
Fahri Kayahan istikametine dönüşte kural hatası yaptık.TSK lojmanaları yönünden U dönüşü yaparak Fahri Kayahan'a girmemiz gerekiyordu. Bir geçişte kendimizi araç.,diğer geçişte yaya yerine koyup geçtik. Ama sonuçta hatalı bir geçiş oldu.
Uzun süredir aramızda göremediğimiz Ömer ve Tamer'in tura katılmasına sevindik.
İlk defa bizimle tura katılan Süleyman ve Kadir'le tanışmış olduk.
Tecde'ye girerken Enes'in tekeri patladı. Toplulukta iki Enes var. Tekeri patlayan bugünkü turun öncüsü Enes değil. Enes Yıldırım.
Artçı olduğumuz için Vural Başkanla birlikte hemen müdahale ettik.Kendimizi ve bisikletlerimizi trafik açısından güvenli bir yere aldık. Tekeri sökmüştükk ki Uzun bir aradan sonra tura katılan Tamer 'de patlağı duyunca "hızır gibi" yetişti.Ama bir kusurumuz vardı. Enes'in patlak seti ve yedek iç lastiği yoktu.Bizdeki yedek içi lastikle patlağı değiştirip,yola koyulduk.Arkadaşlarda Tecde Esenlik'te mola vererek bizi bekliyorlardı. Onlarla buluştuk.Alışveriş yapanların gelmesinden sonra tura devam...
Osman ve Betül gazozlarının bitmesini beklerken şimdi kim olduğunu hatırlayamadığım bir arkadaş kenarda unutulmuş çantayı işaret ederek bu bizimkilerden birinin dedi. Ben de başka birinin olma ihtimaline karşılık içine bir bakayım dedim. Açarken de sanki biraz "korktum"... Su şişesini görünce bizimkilerden birinin olduğuna kanaat getirip çantayı sırtıma alıp yola devam.
Unutana "ne cezası verelim?" diye konuşurken ben "genç ise ceza vermeyelim" dedim Betül "tam tersine gence verelim ki ders olsun" dedi.Daha cezaya karar veremeden çantasını unutana karşıdan göründü. "Çantan biz de" diyerek döndürdük. "Kendimi çok hafiflemiş hissedince çantayı unuttuğumu anladım" diyerek durumu açıkladı. Ben durmamak için çantayı moladada veririm derken Osman “ Hemen şimdi ver kendi taşımazsa gene unutur” dedi. Tecrübe konuşuyor deyip, çantayı sahibine verip yola koyulduk.
Gündüzbey Merkez'de kısa bir "ne yiyelim" sohbeti ve oylamasından sonra lahmacun-ayran ikilisini seçtik. Organizasyonu Ömer arkadaşımıza yıktık. Kapılık istikametine kısa bir tur yapıp 12.30'da her zamanki çay bahçesinde yemekte buluşmak üzere yeniden pedalledik. Kapılığa vardığımızda arkadan Vural Başka’nın “ yine zincirim koptu” diye seslendiğini duyduk.
İlk işimiz kendimizi ve bisikletlerimizi güvenli bir yere almak oldu. Vural Başka’ın zinciri dünkü turda da kopmuştu. Yanımızda bulundurduğumuza sevindiğimiz zincir tamir aperatı ile dün Serkan birleştirmişti. Bugün Tamer’in yönlendirmesi ve elbirliği ile zincirin iki baklasını ayırıp yeniden birleştirdik. Zincir tamirinden sonra test için tekeri döndürdük. İşlem tamam. Önce zincir aperatına sonra da kendimize teşekkür ettik. Günün sözünü Vural başka söyledi. “bundan sonra adım ‘zincir kıran’ olarak kalacak. Ben de bugünkü turumuza bu ismi uygun gördüm. Zincir Kıran Turu!
Parka döndüğümüzde Ömer arkadaşım “Lahmacunlar hazır gidip alalım” dedi. Bir iki adım atıp yanımda yeterli para olmadığı aklıma gelince Ömer’le giz göze geldik. O da cüzdanı yokladı... Geri dönüp Başkan’dan kredi çektik. Sağolsun ikilemedi faiz lafı da etmedi. Yüzlüğü faizsiz olarak alıp manav-kasap-fırın üçlüsüne vermek üzere parktan çıktık. Lahmacunlarımız hazırdı.Onları alıp döndük. Parkın işletmecisi her zamanki titizliği ile masamızı ve ayranımız hazırlatmıştı. Misafirlerimiz de vardı. Sevgili arkadaşımız Hüseyin eşi ve kardeşi özel araçla aramıza katıldılar. Misafirlerimiz bizi kandırmadılarsa “tokuz” dediler. Israrla “tadımlık alın” dedik. Sağolsun onlar da bizi kırmadı “tadımlık” aldılar.Bir güzek karnımızı doyurduk. Lahmacun –ayran iklisinin güzelliği konusunda yaptığımız anket beğeni ile sonuçlandı. Çaylarımız içitik. Bazı arkadaşlar “bahçede bir çaya daha içelim” dediler. Meğerse dertleri, sigara içmekmiş.Yakında sigara karşıtı kapmpanya başlatacağım... Lahmacunları bitiremedik. “Ben iki yerim” diyenlerin bir kısmı sözünde durmadı. Kalanları paket yapıp yedi-emin olarak Vural Başkan’a teslim ettik. Sesli duyuruda lahmacunların Hasan arkadaşımızda olduğunu söyledik. Nasıl taktik ama?
Çaylarımızı içip yüzlük kredi yetmediği için tamamlayıp ayran ve çayları ödedik. Sonra tüm giderleri kendi aramızda paylaşıp. Dönüş için güzergah belirleyip Ömer Sarıcı’nın öncülüğünde dönüşe geçtik.
Kendi bölgesine gelenlerin birer-ikişer ayrılmaları ile ekisle eksile MABİSDER ve MUKO Bisikletevine geldik.
Mustafa Bey’e “Bir Patlak bir zincir kopması dışında vukuatsız olarak döndük” tekmilinden sonra Vurak Başkan’ın aldığı mandalin ve portakalları yedik.
Güze bir havada –güzel insanlarla bir turu daha kazasız –belasız bitirmedin tadı damağımızda ayrıldık.
Yeni turlar yeni heyecanlar dileği ile iyi pedallar.