← Part of GRAN TRAVESSA DEL PIRINEU OCCIDENTAL (GTPO, amb sortida des de Manresa)

GTPO 2016. Etapa -2: Sant Joan de l'Erm - Espot

Photo ofGTPO 2016. Etapa -2: Sant Joan de l'Erm - Espot Photo ofGTPO 2016. Etapa -2: Sant Joan de l'Erm - Espot Photo ofGTPO 2016. Etapa -2: Sant Joan de l'Erm - Espot

August 16, 2016
August 2016

near Sant Andreu, Catalunya (España)

En aquesta tercera etapa d'enllaç, sortim del Refugi de la Basseta continuant pel recorregut original de la Transpirinaica, amb lo qual, comencem amb una llarga baixada sense dificultats fins anar a desembocar a la C-13 que seguirem fins passat Llavorsí. En aquesta població vam parar en un bar a buscar un parell d'entrepans que serien el nostre dinar, més entrada l'etapa.
Passat Llavorsí, i just després de creuar un túnel, creuem a ma esquerra (molt de compte!!), direcció Arestui: es tracta d'una forta pujada asfaltada, fins al trencall de Baiasca, on es converteix en pista, sempre guanyant alçada. Arribem a la pista que ve del coll del Triadors, i és aquí on deixem el recorregut de la Transpirinaica tradicional, per continuar amb el de la GTPC (també coincident amb Pedals de Foc), és a dir, ens dirigim al coll de la Creu de l'Eixol, per tot seguit, començar un descens (amb repetxó entremig inclòs), fins a la població d'Espot, on finalitzem l'etapa. L'allotjament fou en l'Hotel Roya, que és un dos estrelles, abasats a acollir ciclistes. El menjar força correcte en la qualitat, però un xic just en la quantitat. Per a ciclistes afamats, recomano no fer la mitja pensió, i buscar algun establiment, ja que el poble n'està ple. L'esmorzar, a partir de les 8.