← Part of GRAN TRAVESSA DEL PIRINEU OCCIDENTAL (GTPO, amb sortida des de Manresa)

GTPO 2016. Etapa -1: Espot - Bagergue

August 17, 2016
August 2016

near Espot, Catalunya (España)

Darrera etapa d'enllaç. Etapa sense cap novetat, seguim el recorregut de la GTPC, coincident amb Pedals de Foc: sortim d'Espot per la carretera, i tombem a l'esquerra direcció Jou i Son. En aquesta població deixem l'asfalt, i prenem un sender molt maco (però compte de no anar massa carregats amb alforges...), que ens deixarà al peu del port de la Bonaigua, i trenquem a la dreta, direcció Sorpe, on agafem un camí ral que ens deixa a Borén. D'aquí, anar pujant cap i Isil, i Alòs d'Isil fins que s'acaba l'asfalt, i seguim pista principal que els deixa al Montgarri, lloc on hem triat per a l'avituallament del dia, i per cert, gens recomanable. Sembla que els responsables del refugi deuen anar molt "granats" de tants turistes, i el tracte del personal del bar, és força impresentable, per dir-ho d'una manera suau. Lo millor és demanar un entrepà a Alòs d'Isil, i al Montgarri, no fer-hi despesa, ja que no s'ho mereixen.
A partir d'aquí, seguim per pista fàcil, però en pujada fins al Pla de Beret. En aquest tram, cal anar en compte amb la gent, ja que degut a la facilitat de l'accés, sembla una precessó de Setmana Santa, i la immensa majoria, no són muntanyencs, sinó turistes qualsevols, que en molts casos, tenen un respecte nul a l'entorn i als altres usuaris dels camins. Essent parc natural, no entenc la permisivitat d'agents rurals o altres cossos competents; suposo que l'economia preval per sobre de la conservació de l'entorn. Perdoneu, però ho havia de dir.

Continuem el recorregut, agafem el GR, que en descens, primer sender fins creuar la carretera, i després, per pista fàcil, ens deixa al mateix poble de Bagergue.

L'establiment escollit, és l'Hotel Seixes: es tracta d'un hotel familiar Bike Friendly, totalment recomanable. Molt abasats al tracte amb ciclistes. El preu és molt correcte per lo que ofereixen. També hi ha la possibilitat d'allotjar-se a l'Hostal Seixes, que es troba juntament al mateix hotel. Tenen un garatge per a bicicletes, amb compressor per rentar-les, peus, i eines.