Gran Travessa Pirineus - GTPC E4

Very difficult
August 27, 2018
August 2018

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Ribes de Freser - Meranges

• Photo of Albert 1970
    Albert 1970 Jul 28, 2019

Bona nit, som una parella que estem fent la GTPC seguint la guia del Jordi Laparra. He vist que també l´has fet i he anat mirant les etapes que feies . COincidim en alguna però en altres les fem un pèl més curtes. Aquesta en concret sortim de Planoles fins a Meranges, la següent si que fem Meranges-Arcavell, Arcavell-Llavorsí, Llavorsí- Refugi de Fornet i ja acabarem a VIelha,

He vist que aquesta etapa en concret posa que és molt difícil.Ho dius perquè hi ha molta dificultat tècnica? jo físicament a un ritme lent arribo bé,però tècnicament baixo molt molt malament....i clar això pot allargar molt les etapes. Recordes alguna amb molta dificultat? Marxem del 4 al 9 d´agost,. Gràcies per compartir la teva experiència.

M.Helena

• Photo of sannevse
    sannevse Jul 28, 2019

Hola bona nit
    Si aquesta va ser la mes esgotadora amb diferencia. La pujada de ribes fins a puigcerda agafa a vegades el GR11 i no es pracicable en bici. No son moltes vegades pero obliga a baixar de la bici. Despres de puigcerda fins a meranges resten 1000 de desnivell i la pujada per les estacions de esqui amb momta pedra acaba amb tu. Pero bueno...no hi ha res impossible. No us cremeu molt al principi i deixeu forces per despres de puigcerda. Jo vaig sortor de ribes a les 7 i vaig arribar a meranges a les 17h.
    De totes maneres la GTPC es un repte excepcional i emocionant!!!
    Qualsevol altre dubte ja em dieu...
    Anims i molta sort.

• Photo of Albert 1970
    Albert 1970 Jul 29, 2019

Moltes gràcies per contestar tan ràpid, si durant aquesta setmana tenim dubtes t´ho pregunto. , més que res perquè lç any passat només vem poder fer 3 etapes i plegar a Planoles i no eren etapes tan exigents com crec que les que farem la setmana vinent.
    He mirat el temps que dèu n´hi dó les hores, nosaltres suposo que trigarem més perquè crec que portes un bon ritme,sortirem d´hora dels llocs. L´any passat si que sortim d´Oix fins a Camprodon també vem enganxar una interminable pujada de pedres que era impracticable la bici i és el que et fa endarrerí molt les etapes......
    Gràcies un altre cop,

• Photo of sannevse
    sannevse Jul 29, 2019

Efectivament, les etapes a partir d'ara són mes exigents. La de Meranges-Arcavell i la última etapa fins a Vielha son les mes "suaus", no tenen tant desgast ni dificultat tècnica. L'última etapa potser pel cansanci acumulat. Les que més heu de tenir en compte són la de Planoles - Meranges i Llavorsí - Refugi Fornet (si la feu per muntanya).
    Ja recordo la pujada de pedra interminable d'Oix a Camprodom.......de bon matí..... Aixo es lo que em refereixo....que aquestes situacions desgasten molt i es nota al final de l'etapa.

Apa...que us vagi molt be!!!!!