gmina Wągrowiec (5) - Jez. Łęgowskie, Wiatrowo, Ochodza

Photo ofgmina Wągrowiec (5) - Jez. Łęgowskie, Wiatrowo, Ochodza Photo ofgmina Wągrowiec (5) - Jez. Łęgowskie, Wiatrowo, Ochodza Photo ofgmina Wągrowiec (5) - Jez. Łęgowskie, Wiatrowo, Ochodza

April 7, 2024
April 2024

near Wągrowiec, Województwo wielkopolskie (Polska)

Ostatnia z zaplanowanych tras po dość rozległej gminie Wągrowiec, tym razem na południe od miasta. Wyjeżdżając z centrum możemy zapoznać się z najważniejszymi zabytkami: z kościołem farnym z XVI w. i pocysterskim zespołem klasztornym. Jadąc ulicą Klasztorną można podziwiać najładniejszy chyba widok na klasztor. Wzdłuż obwodnicy jak i drogi 241 do Pokrzywnicy wygodna droga rowerowa. Wokół Jeziora Wiatrowskiego przejazd improwizowany, krótkie odcinki bezdrożem. Podtopione łąki miedzy jeziorem a centrum Wiatrowa uniemożliwiły bezpośredni przejazd. Trzeba było przejść miedzą aż do drogi Wągrowiec - Poznań. Pałac w Wiatrowie odnowiony, dostępny z zewnątrz drogą przez park. Ciekawym punktem przy trasie był tzw Okop Szwedzki w Przysiece a także skromne dwory w Przysiece i Czekanowie. W Łęgowie nad jeziorem Galeria Budek Lęgowych w formie ścieżki przyrodniczej. Dla niezainteresowanych tematem może posłużyć za w miarę zagospodarowaną ścieżkę spacerową brzegiem jeziora. Na powrocie jeszcze jedno spojrzenie na skrzyżowanie rzek w Wągrowcu. Teren płaski, drogi przejezdne, od Ochodzy przeważnie asfaltowe.

PictographCar park Altitude 239 ft
Photo ofParking dla wędkarzy przy Jeziorze Wiatrowskim Photo ofParking dla wędkarzy przy Jeziorze Wiatrowskim Photo ofParking dla wędkarzy przy Jeziorze Wiatrowskim

Parking dla wędkarzy przy Jeziorze Wiatrowskim

PictographLake Altitude 244 ft
Photo ofGaleria Budek Łęgowych nad Jeziorem Łęgowskim Photo ofGaleria Budek Łęgowych nad Jeziorem Łęgowskim Photo ofGaleria Budek Łęgowych nad Jeziorem Łęgowskim