gmina Rozdrażew

June 15, 2018
June 2018

near Rozdrażew, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Nie ma gmina Rozdrażew zbyt wielu atutów dla rozwoju turystyki. Pod względem lesistości zajmuje ostatnie miejsce w województwie. Teren jest płaski, monotonny a i zabytków niewiele. Kto chce jednak przejechać się rowerem z dala od samochodowego zgiełku w przyjemnej scenerii ten znajdzie tu coś dla siebie. Trasa bardzo łatwa z dużym udziałem dróg asfaltowych o niewielkim ruchu. Powróciłem raz jeszcze do Lasu Jasne Pole by odszukać przeoczony pomnik leśniczego, błędnie oznaczany na współczesnych mapach. Miłą niespodzianką była doskonale urządzona przystań rowerowa w miejscowości Chwałki. W starej szkole w Dzielicach jest możliwość zobaczenia odtworzonej klasy szkolnej z początku XX wieku. Trasa w całości przejezdna nawet dla mniej wprawionych poza jednym krótkim odcinkiem - droga na wschód od leśniczówki Starylas w kierunku na Roszki praktycznie nie istnieje. Kto nie chce przedzierać się przez pokrzywy i wypełnione wodą koleiny z łatwością znajdzie alternatywne połączenie. W planowaniu trasy posłużyłem się mapą Powiat Krotoszyński (Topmapa, 1:75 000).