gmina Okonek (4) - część południowa

Photo ofgmina Okonek (4) - część południowa Photo ofgmina Okonek (4) - część południowa Photo ofgmina Okonek (4) - część południowa

2089
July 1, 2022
June 2022

near Okonek, Województwo wielkopolskie (Polska)

Wyjazd z miasta obok stacji kolejowej i dalej ul. Kolejową do Rydzynki i Borucina. Po drodze mijałem duży zakład produkcyjny pieczarek a przed zakładem produkcji podłoża swoiste słomiane miasteczko po obu stronach drogi. Od Borucina wygodna droga pięknym, żyznym lasem do skrzyżowania 9 dróg. Trzeba trzymać się drogi pożarowej nr 3 aż do nr 4, która prowadzi do Ciosańca. W Pniewie wokół jeziora Kacko starannie urządzona ścieżka edukacyjna, wzdłuż której ławki, miejsce do kąpieli i tablice o historii okolicznych wsi - lokalna świetna inicjatywa Stowarzyszenia Przyjaciół Szkoły 'Aktywna Trójwieś'. Przed Jastrowiem podjazd pod Górę Sosnową (168,3 m npm) ale widoki z niej ograniczone przez drzewa. Dalej po prawej użytek ekologiczny W Dolinie Oski i wiadukt kolejowy. Za opuszczonymi zabudowaniami Wądołka najgorszy logistycznie fragment trasy. Skręcając za mostkiem w prawo (w lewo droga niewyraźna) nieuchronnie dojechałem do szosy krajowej nr 11/22 i wśród sznurów ciężarówek 30 centymetrowym poboczem dojechałem do Podgajów. Malowniczy fragment drogi wzdłuż zalewu Gwdy obok elektrowni wodnej i stanicy ZHP szlakiem rowerowym zielonym. Bardzo miła trasa z kilkoma zabytkowymi kościołami (Borucino, Pniewo, Chwalimie), miejscem do kąpieli w Pniewie i przede wszystkim pośród pięknej, nie zdewastowanej przyrody. Drogi leśne bardzo wygodne prawie bez piasku. Na pochwałę zasługuje bardzo dobra infrastruktura turystyczna: wytyczone szlaki, miejsca odpoczynku, tablice informacyjne. Korzystałem z mapy turystycznej Nadleśnictwo Jastrowie (1: 50 000, Lasy Państwowe/Compass).

PictographIntersection Altitude 477 ft

skrzyżowanie 9 dróg

podążać dalej oznakowaną drogą pożarową nr 3

PictographSummit Altitude 608 ft

Sosnowa Góra 168,3 m npm

najwyższe wzniesienie w okolicach Jastrowia skąd prowadzi tu ścieżka rowerowo-piesza 'Sosnowa Góra' znakowana niebiesko.

PictographFlora Altitude 446 ft

użytek ekologiczny 'W Dolinie Oski'

PictographBridge Altitude 481 ft

mostek nad leśnym strumieniem

za mostkiem rozdroże dróg. W prawo bardziej wyraźna droga nieuchronnie doprowadzi do szosy krajowej, opcja w lewo być może pozwoli ją ominąć

PictographPicnic Altitude 586 ft

miejsce na odpoczynek z wiatą