Gmina Jastrowie (1) - wokół Jastrowskich jezior

Photo ofGmina Jastrowie (1) - wokół Jastrowskich jezior Photo ofGmina Jastrowie (1) - wokół Jastrowskich jezior Photo ofGmina Jastrowie (1) - wokół Jastrowskich jezior

July 2, 2022
June 2022

near Jastrowie, Województwo wielkopolskie (Polska)

Wokół znajdujących się w lesie w bliskości miasta trzech jezior utworzono sieć szlaków pieszo rowerowych. To bardzo udany pomysł, nawierzchnia jest równa i twarda, ścieżki szerokie i wygodne, dużo ławek i miejsc postojowych, liczne parkingi i tablice z mapą a nade wszystko piękne widoki i możliwość obcowania z pięknem tych okolic. Podjąłem próbę dotarcia do rezerwatu przyrody Kozie Brody ale mimo spenetrowania dwóch i tak niewyraźnych dróg celu nie osiągnąłem. W samym mieście warto zobaczyć ocalały we fragmentach cmentarz żydowski, najlepiej zachowany w północnej Wielkopolsce, wieżę widokową na szlaku do Sosnowej Góry, Kamienny Dom (dawny ratusz) i dwa zabytkowe kościoły. Jeden z nich uwiecznił Leon Kruczkowski w dramacie 'Pierwszy dzień wolności'. Korzystałem z mapy 'Jastrowie plan miasta i mapa gminy' 1: 10 000 BiK choć kolory i przebieg szlaków nie odpowiadają w pełni rzeczywistości. Aktualne są mapy umieszczone na tablicach - taką przedstawiam na zdjęciu. Możliwy przejazd przez wyspę (nr 2 na mapie) na drugą stronę jeziora i dalej do szlaku niebieskiego. Przy plaży miejskiej kąpielisko strzeżone.