gmina Chodzież (3): Papiernia, Stróżewo, Podanin

Photo ofgmina Chodzież (3): Papiernia, Stróżewo, Podanin Photo ofgmina Chodzież (3): Papiernia, Stróżewo, Podanin Photo ofgmina Chodzież (3): Papiernia, Stróżewo, Podanin

2083
May 29, 2023
May 2023

near Chodzież, Województwo wielkopolskie (Polska)

Już sam początek trasy nastroił mnie bardzo optymistycznie - przejazd wzdłuż Jeziora Strzeleckiego to bardzo malowniczy odcinek. Wąska asfaltowa droga wyłączona z ruchu a zaczynająca się od leśnictwa Karczewnik to najłatwiejsza dla kolarzy droga na Gontyniec z Chodzieży. Na szczyt dostać się można dalej podążając za znakami szlaku żółtego w prawo lub od parkingu leśnego po skręcie w kierunku Oleśnicy. Papiernia to wyjątkowo urocze miejsce ze stawami i ogromną lipą - pomnikiem przyrody. Długi odcinek pięknymi lasami po oznakowanych drogach pożarowych (kolejno nr 6,5, 11, 9) zaprowadził mnie do Stróżewic i Trzaskowic. Drogi leśne na ogól przejezdne ale piasek stale wyczuwalny., momentami dość uciążliwy. Stróżewo i Podanin to bardzo zadbane wsie z zabytkowymi kościołami. Przy Nadleśnictwie Podanin niedawno urządzone arboretum, które warto odwiedzić.

PictographLake Altitude 279 ft

Papiernia

niegdyś stał tu młyn papierniczy produkujący papier na potrzeby Zamku w Chodzieży