gmina Chodzież (1) - między Zacharzynem a Nietuszkowem

Photo ofgmina Chodzież (1) - między Zacharzynem a Nietuszkowem Photo ofgmina Chodzież (1) - między Zacharzynem a Nietuszkowem Photo ofgmina Chodzież (1) - między Zacharzynem a Nietuszkowem

April 24, 2023
April 2023

near Chodzież, Województwo wielkopolskie (Polska)

Jak na początek sezonu trasa nieco uciążliwa. Dwa strome podjazdy - na Górę Talerz oraz do Nietuszkowa. Piasku prawie wcale poza krótkim odcinkiem lasu między Nietuszkowem a Kamionką. Większość dróg gruntowych utwardzonych, łatwo przejezdnych. Krótki odcinek za jeziorkiem Morskie Oko trzeba przejść leśnym bezdrożem do najbliższego traktu. Dalej asfaltem przez Konstantynowo dojedziemy do Wymysława. Poza parkingami leśnymi przy drogach nie zauważyłem żadnego zagospodarowania turystycznego a chwalebnym wyjątkiem jest tablica informacyjna przy rozebranym kościele w Pietronkach oraz odświeżone szlaki turystyczne. Zabytki na trasie to przede wszystkim pałace: w Pietronkach, Strzelcach i Nietuszkowie oraz kościół w Zacharzynie. Uroku trasie przydają dwa śródleśne jeziorka: Zanza i Morskie Oko. Na długo też pozostanie w mojej pamięci piękna panorama Chodzieży ze szczytu Góry Talerz. Od górnej stacji wyciągu do Jez. Morskie Oko poprowadzi nas dobrze oznakowany szlak pieszy czerwony. Na łęgach nadnoteckich brak jakiegokolwiek schronienia przed deszczem, czego doświadczyłem na własnej skórze. Przyda się nam dośc porządna mapa Powiat Chodzieski. Walory przyrodnicze i turystyczne, wydana przez Starostwo w skali 1:50 000. Informacje nt przebiegu szlaków znaleźć można pod adresem: https://experience.arcgis.com/experience/51b4c9cc2c8c46f089319f40e7fc9b79/page/START/

PictographPanorama Altitude 392 ft

Góra Talerz

górna stacja wyciągu orczykowego z piękną panoramą miasta. Obszerny parking z dojazdem od drogi krajowej nr 11