Photo ofGirona (Fontajau), Sarrià de Ter, Sarrià de Dalt, Sant Martí de la Mota, Puig Dalmau, Montbó, Montcal, Taialà, Girona. Photo ofGirona (Fontajau), Sarrià de Ter, Sarrià de Dalt, Sant Martí de la Mota, Puig Dalmau, Montbó, Montcal, Taialà, Girona. Photo ofGirona (Fontajau), Sarrià de Ter, Sarrià de Dalt, Sant Martí de la Mota, Puig Dalmau, Montbó, Montcal, Taialà, Girona.

May 11, 2017
May 2017

near Sant Ponç, Catalunya (España)

Bicicletada dins el cicle de “Bicicletades informals de primavera a tardor 2017” amb el següent Recorregut: Girona (Pavelló de Fontajau), Ribes del Ter, La Barca, Sant Ponç, Pla d’en Xuncla, Barri de Can Torres (Sarrià de Ter), Sarrià de Dalt, Camí del Golf, Camí de Can Comes, Carrer de la Mota, Carretera de la Mota, Sant Martí de la Mota, Els Refugis de la Mota (Montagut), Corriol a Sant Dalmau, Puig de Sant Dalmau, Dolmen de sant Dalmau, Camps del Terme, Montbó, Montcal, Carretera d’Adri, Camí de les Bassanes, Carretera de Taialà, Taialà, Fontajau.

Sortim de l’aparcament del Pavelló de Fontajau per enfilar cap a la passera que evitarem en el l’últim moment per passar-hi per sota i agafar el camí que voreja el Ter que ens portarà a passar per la Barca i Sant Ponç abans de creuar per sota el pont nou i entrar a Sarrià. Aquí trobem el nou camí adaptat que ens porta fins al Polígon Industrial Pla d’en Xuncla on el camí segueix paral•lel a la NII que seguim fins el semàfor per creuar-la i entrar en el barri de Can Torres i anar a buscar el carril cicable fins el començament de la carretera de Sarrià de Dalt que agafarem en forta pujada. Travessarem el petit nucli per davant de Sant Pau i seguirem pujant ometen el trencant a l’esquerra de la carretera de Sant Medir. El camí passa a ser de terra una estona per tornar a trobar asfalt poc abans d’entrar a l’urbanització del Golf. En aquest moment veurem a l’esquerra un trencant recentment asfaltat que ens indica Can Comes i la Pallonera que agafarem. Desprès de un tram de pujada el carrer asfaltat gira a la dreta on veurem davant el trencant de la Pallonera, seguim l’asfalt i en pocs metres veurem dos carrers, nosaltres agafarem el de la dreta que segueix pujant i que ens portarà fins a la carretera de Sant Martí de la Mota on trencarem a l’esquerra per seguir fins la parròquia de Sant Martí. Feta la visita seguim pujant just fins on a l’entrada de l’urbanització dels Refugis de la Mota on veurem un cartell que ens indica que estem a Montbó i a la dreta un corriol començat amb quatre graons que ens indica el camí de Sant Dalmau. L’agafem i empenyem les bicicletes fins l’oratori dedicat a Sant Dalmau Moner on seguim un segon corriol més ample que ens porta fins a l’urbanització on trenquem a la dreta i fem la pujada que ens porta al Puig de Sant Dalmau per seguir uns tres-cents metres fins el Dolmen de Sant Dalmau on podem observar tant el pla de Girona com el Pla de l’Estany. Seguirem fins baixar a Can Lluscà i seguir el camí que passa a ser de terra. Ometérem el trencant de Ca n’Eres i anirem seguin el camí fins tornar a trobar asfalt a l’altura del trencant de Sant Joan de Montbó on començarem a baixar sempre per carretera fins a sortir a la carretera d’Adri a l’altura de Santa Cecília de Montcal on trenquem a l’esquerra per trobar la carretera de Cartellà a Sant Medir que travessem i seguim baixant pel camí asfaltat que travessa les Bassanes passant per Can Nial fins trobar la Carretera de Taialà on trenquem a l’esquerra per seguir-la fins la rotonda de la carretera de Sant Gregori on enfilarem en direcció a Fontajau.

Ruta mixta bàsicament de cicloturisme que combina asfalt i bons camins. Els corriols de Sant Dalmau, un per la pujada i els graons i l’altre pel túnel de la vegetació o tens un nivell molt alt o es fan a peu.