Fonsagrada-Lugo (Etapa 16)

September 27, 2012
September 2012

near Fonsagrada, Galicia (España)

Travessa cicloturista de 18 etapes pel nord de la península Ibèrica, des de La Pobla de Segur fins a Santiago de Compostela.
IDEA:
L'idea original d'aquest viatge és, unir La Pobla de Segur i Santiago de Compostela per petites carreteres locals i comarcals (sempre que sigui possible), per evitar les vies més ràpides. També s'utilitzen: curts trams de camí, vies verdes (Lumbier, Vitòria i Senda del Oso) i Camí de Santiago en les últimes etapes. Dins aquesta idea, entra poder superar alguns dels ports mítics (per als quals discorren curses ciclistes com "el Tour" i "la Vuelta"), entre altres: La Bonaigua, Portillón, Peyresourde, Tourmalet, Soulor, Aubisque, Portalet...
RECORREGUT:
Les primeres etapes discorren pels Pirineus de Lleida i França, sortint de França per la província d'Osca. De l'Aragó entrem a la Comunitat de Navarra (Pamplona) i després cap al País Vasc (Vitòria). Entrem a Castella-Lleó per la província de Burgos. Passem per la Comunitat de Cantàbria i tornem a entrar a Castella-Lleó, províncies de Palència i Lleó. Travessem part d'Astúries per entrar a Galícia per la província de Lugo, acabant a la província de la Coruña.
LOGISTICA:
Logísticament el viatge s'ha fet amb bicicleta de BTT, sense suspensió, neumàtics de mida 1.9 amb poc taquejat (no és recomanable l'ús de rodes tipus slick o de perfil molt baix, degut al mal estat d'algunes de les carreteres i per l'ús de trams de camí). L'equipatge utilitzat ha estat el mínim: una sola bossa (5Kgs aprox.) al damunt del porta-paquets i prescindint de les clàssiques alforges utilitzades en aquests tipus de travesses. Els finals d'etapa s'han plantejat en hostals i/o petits hotels.

Etapa 16:FONSAGRADA-LUGO
Sortim de Fonsagrada per la C630, passem: l'Alto de Cerredo, l'Alto de Fontaneira i els pobles de Cádabo, Castroverde, San Payo i Carballido. Entrem a Lugo seguint les marques del "Camino de Santiago", evitant víes ràpides.