Photo ofFlaçà, Ferreres, Foixà, Rupià, Parlavà, Ultramort, Sant Llorenç de les Arenes i Flaçà Photo ofFlaçà, Ferreres, Foixà, Rupià, Parlavà, Ultramort, Sant Llorenç de les Arenes i Flaçà Photo ofFlaçà, Ferreres, Foixà, Rupià, Parlavà, Ultramort, Sant Llorenç de les Arenes i Flaçà

March 6, 2024
March 2024

near La Bolla, Catalunya (España)

Bicicletada el Grup dels Dimecres sortint de l’Aparcament del Camp de Futbol de Flaçà (com que era ple hem sortit d’un camp darrera les escoles), Carretera de Flaçà, Camí de Ferreres, Ferreres, Camí de Foixà, Camí de Foixà a la Pera, Cuells, el Clos, Foixà, Camí de Foixà a la Sala, Camí de la Creu, la Creu de la Sala, Camí de la Sala, Carretera de Torroella, Rupià, carrers, Camí Vell de Girona a Begur, Parlavà, carrers, Carretera de la Sala, les Cases Noves, els Quatre Camins, Camí d’Ultramort a Rupià, Camí d’Ultramort, Ultramort, Camí de Dalt, Camí d’Ultramort, Camí de Verges, Camí del Riu, Camí dels Molinots, Camí de les Escagedes, Camí de Sant Romanç, els Masos, Sant Llorenç de les Arenes, Carretera de Sant Llorenç, camí del Cementiri, Flaçà i aparcament.

Pedalada típicament de cicloturisme alternant trams de terra amb altres alquitranats, tots sense cap dificultat a esmentar.

A Flaçà tenim la capella de Sant Fermí, de factura moderna, que veiem a pocs metres a la Colònia.

A Ferreres tenim la capella de la Mare de Déu de l’Esperança, amb poc interès arquitectònic.

Quan passem per Cuells podem mig veure darrera una tanca la capella del Roser.

A Foixà, tenim Sant Joan Foixà,del segle XVI i estil gòtic, conserva restes d’un temple anterior del segle XII.

A la Sala tenim la Creu de Terme al camí de la Creu, prop de l’església de Santa Maria de la Sala que queda a uns 200 metres de la ruta.

A Rupià trobem Sant Llorenç, del segle XV amb afegitons posteriors, inicialment d’estil gòtic.

A Parlavà, tenim Sant Feliu, inicialment d’estil romànic, fou fortificada el segle XVII i al XVIII hom hi feu l’entrada actual.

A Ultramort, tenim Santa Eulàlia, força modificada, l’entrada es del segle XVIII, si be hom atribueix els seus orígens al segle IX

Sant Romanç de Cidillà i el Poblat medieval i restes romanes, ens queden a uns centenars de metres de la ruta, per manca de temps no hi hem pujat

Sant Llorenç de les Arenes, d’estil romànic del segle XII. Està lligada a l’ordre d’Hospitalers de Sant Joan de Jerusalem, a l’espadanya hi podem veure la creu de l’ordre. Hom també la relaciona amb els templers però no hi ha constància escrita.

Efectuada el 20240306

----------------------------------------------------------------------------------------
Ruta circular des de Ermita de Sant Fermí passant per:
- Església de la Mare de Déu de l'Esperança (2.3 km)
- Església de Sant Joan Foixà (5.6 km)
- Església de Sant Vicenç (9.5 km)
- Església de Sant Feliu Parlavà (11.5 km)
- Ultramort (14.2 km)
- Església de Sant Llorenç de les Arenes (25.5 km)