Fietstocht vanaf camperplaats Pomarão

Photo ofFietstocht vanaf camperplaats Pomarão Photo ofFietstocht vanaf camperplaats Pomarão Photo ofFietstocht vanaf camperplaats Pomarão

March 6, 2024
March 2024

near Pomarão, Beja (Portugal)

De vrije camperplaats van Pomarão heeft 3 voorzieningen. Het water kun je tappen bij de openbare wasgelegenheid en je kunt je afvalwater en wc legen in een hoog gelegen put op het eerste veld.
Naast de twee parkeerplaatsen, kun je ook nog een stukje doorrijden. Hier kan je aan de kant van de weg staan.
De kleine fietstocht gaat direct vanaf de camperplaats. Hou eerst de rivier aan je linkerhand . Hier ga je slingerend naar het dorpje Formoa.
Je fietst over brede pad .Je hebt een mooi gezicht op de rivier de Guadiana.
Onderweg kom je nog een klein tunneltje tegen van de oude spoorbaan naar de mijn van Sao Domingos.
Het dorpje bestaat uit enkele kleine netjes gerestaureerde huisjes.
Na dit dorp slinger verder de heuvels door tot het volgende kleine dorp.
Hier kom je op een klein geasfalteerd weggetje.
Deze eindigt bij een grotere weg naar Pomarão.
Ik heb nog een klein stukje van de oude mijnspoorbaan gefietst.
Dit pad is niet onderhouden, maar je krijgt wel een idee hoe de trein gereden is.
Ik ben daarna weer op de weg gaan fietsen.
Je zou de spoorbaan ook kunnen volgen, maar je krijgt een gegeven moment een bord dat de doorgang verboden is.
Je komt dan wel vlak bij de camperplaats uit.
Wanneer je de asfaltweg volgt kom je boven het plaatsje Pomarão uit bij het kapelletje.
Hier heb je ook een beetje internet verbinding.