Fietstocht vanaf Camperplaats Lommelse Sahara.

Photo ofFietstocht vanaf Camperplaats Lommelse Sahara. Photo ofFietstocht vanaf Camperplaats Lommelse Sahara. Photo ofFietstocht vanaf Camperplaats Lommelse Sahara.

September 3, 2023
September 2023

near De Nieuwe Koop, Flanders (Belgique)

Deze mooie vrije Camperplaats zonder voorzieningen ligt net buiten Lommel aan het het Kanaal Bocholt-Herentals en vlakbij de Lommelse Sahara.
De wandeling gaat direct vanaf de Camperplaats.
Het maakt niet uit welke kant je de route omfietst. Maar als je nog boodschappen moet doen is linksom de beste optie. Je komt dan op het eind langs Delhaize.
Je fiets eerst een stuk langs het kanaal Bocholt-Herentals. Het tweede rechte stuk gaat ook langs een smal kanaaltje.
Daarna ga je slingeren door een afwisselde landschap. Bij de Geodetische meerpaal, waar van men uit het de nieuwe landkaart van België in kaart hebben gebracht, kunt je het hoge bomen pad fietsen.
Ga hier even rechts af. Leuke ervaring om te doen.
De volgende stop is bij de Duitse begraafplaats. Hier staan 20.000 eenvoudige kruizen. Aan elke kant staat een naam of/ of alleen Duitse soldaat. In totaal liggen er 40.000 jonge soldaten begraven, die ook maar door een gek werden gestuurd.
Dit net als die andere gekke Rus nu doet.
Als laatste kom je door het dorp Lommel.