Fietstocht vanaf Camperplaats Berrocal

Photo ofFietstocht vanaf Camperplaats Berrocal Photo ofFietstocht vanaf Camperplaats Berrocal Photo ofFietstocht vanaf Camperplaats Berrocal

February 14, 2023
February 2023

near Berrocal, Andalucía (España)

De Camperplaats in Berrocal is een mooie uitvalsbasis voor wandel en fietsroutes in het Rio Tinto gebied.
Deze fietstocht heeft als doel de oude trein en wagon in het mijngebied van de Rio Tinto.
Het eerste deel is 2,5 km over de weg naar de Via Verde. Dit mooie fietspad langs de rivier stop bij het eindpunt van het toeristen treintje. Hier ga je naar de andere kant van het spoor. Het pad is een stenen en zandpad en gaat licht omhoog. Je hebt mooie uitzichten op de rode rivier. Soms zit er een aardig klimmetje in. Na 15 km kom je op het rangeerterrein met alle benodigde materiaal wat werd gebruikt in het mijn gebied. Van roestige stoomtreinen, wagons, kranen etc.
Ook zie je allerlei overblijfsels van het mijn gebeuren. Hier is ook de werkplaats van de treinstellen die nu voor het toerisme worden gebruikt.
Waarschijnlijk kom je tijdens de fietstocht ook het toeristen treintje weg tegen. Na de laatste trein zijn wij terug gegaan. Je kan nog verder fietsen naar het begin punt van de trein. Maar oude treinstellen kom je niet meer tegen.