Eurovélo8 - Pirinexus - Etapa 5: L'Ampolla - Tarragona

Photo ofEurovélo8 - Pirinexus - Etapa 5: L'Ampolla - Tarragona Photo ofEurovélo8 - Pirinexus - Etapa 5: L'Ampolla - Tarragona Photo ofEurovélo8 - Pirinexus - Etapa 5: L'Ampolla - Tarragona

-9 ft
June 26, 2023
April 2023

near L'Ampolla, Catalunya (España)

A poca distància de Perelló-Mar, la ruta ens té una sorpresa amagada entre pins. Ja a l'eixida ens trobem un parell o tres rampes que són un senyal de què arribarà més tard. Després de circular per una carretera completament plana, de cop, entrem en una baixada al·lucinant que ens duu al nivell del mar. Es passa per davall de la via i de l'Autovia, i hem de prendre el ramal de la dreta. Cap senyal a la vista excepte quan s'arriba dalt: 15% de desnivell! No es torna a trobar cap altra paret ni pareguda ni similar fins a Tarragona, però paga la pena indicar-ho.
Si t'agraden les motos, es passa just pel costat del Circuit de Calafat. Les motos no paren de rugir, fent-te les dents llargues!

A poca distancia de Perelló-Mar, la ruta nos depara una sorpresa que está escondida entre pinos. Ya a la salida nos encontramos con un par o tres de rampas que podrían avisanos de lo que luego encontraremos. Tras circular por una carretera perfectamente llana, ésta cae en picado hasta el mar y luego, tras pasar por debajo de la vía del tren y de la utopista, por el ramal de la derecha, inicia un vertiginoso ascenso del que no hay señalización hasta llegar a la cima. Allí vemos una. placa que nos indica el porcentage: 15%!. Por suerte no vamos a encontrar ninguna otra pared hasta Tarragona.
Si te gustan las motos, pasamos justo al lado del Circuito de Calafat, en el que el rugir de los motores te ponen los dientes largos.