Etapa 9 - San Diego de los Baños - Viñales (Cuba)

Photo ofEtapa 9 - San Diego de los Baños - Viñales (Cuba) Photo ofEtapa 9 - San Diego de los Baños - Viñales (Cuba) Photo ofEtapa 9 - San Diego de los Baños - Viñales (Cuba)

5 hours
April 4, 2015
March 2015

near San Diego de los Baños, Pinar del Río (Republic of Cuba)

Etapa curta per acabar la ruta. Sortim en direcció a La Güira i aquí optem per anar per la banda sud. Recorregut tranquil durant la primera part però a mesura que ens acostem a Viñales els autocars de turistes es van fent pesats. Els camps de tabac i de mango ens acompanyen durant bona part del trajecte. Cap al final hem de superar una mica de desnivell sense cap dificultat. Uns 4 o 5 quilòmetres abans d’arribar a Viñales, val la pena desviar-se uns metres fins a l'hotel Los Jazmines. Hi ha un mirador amb unes vistes fabuloses a la Vall de Viñales amb el mogotes en primer pla. Acabem l’etapa, la ruta i la tranquil·litat dels últims finals d’etapa. Fem una mica el turista que és el que toca en un lloc com aquest. L’endemà ens vindrà a buscar el Yoendri, el taxista que el primer dia ens va portar a Santa Clara, que ens tornarà a L’Havana. Allà aprofitarem les bicis per moure’ns per la ciutat.