Etapa 7 - Güimes - Las Terrazas (Cuba)

Photo ofEtapa 7 - Güimes - Las Terrazas (Cuba) Photo ofEtapa 7 - Güimes - Las Terrazas (Cuba) Photo ofEtapa 7 - Güimes - Las Terrazas (Cuba)

December 28, 2015
March 2015

near San Rafael, Provincia Mayabeque (Republic of Cuba)

Sortim clandestinament de la casa, ben d’hora per no ser vistos. Ens espera una etapa llarga doncs volem arribar igualment a Las Terrazas que era el pla previst pel dia d’avui, però hem d’afegir el tram fins Batabanó que no vam fer el dia abans. Circulem per carreteres secundàries planes i solitàries. Anem pel sud de l’illa i L’Havana està relativament a prop a uns quilòmetres al nord, però potser és la zona més pobre de l’illa que hem vist. Anem trobant poblets; Camacho, La Palma, Güira de Melena, Alquizar al mig d'un paisatge sec i monòton, però amb el bon regust que et queda després de veure un lloc poc visitat. Arribem a Artemisa i com per art de màgia, tot canvia de cop. Millors carreteres, més trànsit, vegetació verda... i muntanyes!!! Portem més de 100 quilòmetres i les rampes que queden per arribar a Las Terrazas ens acaben de rematar. Las Terrazas ès un centre turístic per observació de la natura. És totalment artificial i ens decep una mica. El paisatge, la vegetació i l’entorn, és bonic, amb llacs, salts d’aigua, boscos espessos i una temperatura ben fresca que no havíem tingut en tot el recorregut. L’urbanisme forçat, l’arquitectura soviètica i la decadència del pas del temps des que es va construir, fa que sigui un lloc amb poc encant. No hi ha cases d’hostes, nomes hotels i estan plens. Ens busquem la vida i acabem dormint a una casa particular.

Nota: El track d’aquesta etapa està incomplet. Falta el tros des de Artemisa fins a Las Terrazas. Son uns 20 quilometres. Hi ha un parell d’opcions per arribar-hi. Nosaltres vam anar per l’autopista i uns 5 quilòmetres finals de pujada amb uns 300 metres de desnivell.