Etapa 5 - Playa Larga - Pedro Betancourt (Cuba)

April 4, 2015
March 2015

near Playa Larga, Matanzas (Republic of Cuba)

Deixem Playa Larga per la carretera que travessa la Cienaga de Zapata. A banda i banda de la carretera veiem els búnquers que van defensar l’intent d’invasió de l’any 1961. Al cap de pocs quilòmetres trobem una granja de cocodrils. Com que l’etapa és curta ens hi aturem a fer una mica el turista.
Reprenem la ruta i al cap d'uns quilòmetres ens trobem a una parella de ciclistes. Sorpresos per trobar-nos, ens aturen i rodem una estona plegats. Ell esta a l'equip nacional de ciclisme de Cuba. Ens acompanya fins a Pedro Betancourt i ens ajuda a allotjar-nos a casa d’un amic seu també ciclista. Ens va bé perquè el poble no és gaire gran i com que no és turístic no hi ha gaires allotjaments i els pocs que hi havia estaven tancats.
Etapa còmode per curta i plana. Primer amb paisatge pantanós i després grans extensions de pastura i conreu. Hauria estat més adequat escurçar l’etapa anterior i allargar aquesta.
Acabem el dia amb un bon sopar a casa del Roberto (el ciclista que vam trobar al matí) amb tota la seva família on passem una bona vetllada.