Etapa 3: L'Escala - Castelló d'Empúries (Alt Empordà)

Photo ofEtapa 3: L'Escala - Castelló d'Empúries (Alt Empordà) Photo ofEtapa 3: L'Escala - Castelló d'Empúries (Alt Empordà) Photo ofEtapa 3: L'Escala - Castelló d'Empúries (Alt Empordà)

-109 ft
February 13, 2024
February 2024

near l'Escala, Catalunya (España)

(Quan anem a caminar, o amb bicicleta, ens podem aturar per observar plantes, flors, arbres o qualsevol ésser de la natura que ens crida l'atenció, també ho podem fer per prendre alguna cosa en algun poble que trobem pel camí, com també aprofitar per fer un tomb i conèixer els racons d'aquest poble. Fins i tot, agafem alguns camins que no semblen que siguin els que tocaria agafar si per algun motiu ens motiva fer-ho. Dit això, si alguna persona segueix el nostre camí, que ho tingui en compte, i més si veu que el track fa moviments estranys. Vinga, a seguir fent camí!)

(Comentar, abans d'endinsar-nos en el redactat, que aquesta ruta s'ha fet amb la cadireta del nen al darrere d'una de les dues bicicletes. No ho comentem per justificar el ritme o el temps emprat, sinó amb la finalitat de fer saber que el terreny és majoritàriament molt agradable i sense sots considerables per poder-ho fer.)

Comencem a pedalar i anem a cercar el camí per reprendre la Pirinexus, fent alguna parada tot just a l'inici per contemplar la badia de Roses, i agafant el camí que hi ha poc abans d'on es troba el museu de l'Anxova, el qual ens duu durant l'estona inicial a tocar del mar fins a Sant Martí d'Empúries. Durant aquest primer tram, anem trobant diferents platges on poder aturar-nos, o contemplar les ruïnes d'Empúries, ja que passem arran d'aquestes.

Un cop arribem a Sant Martí d'Empúries, ens endinsem cap a l'interior, i les fites ens van duent per alguns dels municipis de la zona, mentre continuem pedalant entre extensos camps i ens anem trobant amb més recs pel camí. Està ple de recs que van connectant entre ells o amb els rius que hi ha per aquí, com és el cas del Fluvià, el qual travessem per un pont per arribar a Sant Pere Pescador, i ja des d'aquí anem pedalant tranquil·lament i amb la calma que es mereix fins poc abans de Castelló d'Empúries.