Etapa 1 - Santa Clara - Sancti Espíritus (Cuba)

Photo ofEtapa 1 - Santa Clara - Sancti Espíritus (Cuba) Photo ofEtapa 1 - Santa Clara - Sancti Espíritus (Cuba) Photo ofEtapa 1 - Santa Clara - Sancti Espíritus (Cuba)

March 30, 2015
March 2015

near Santa Clara, Villa Clara (Republic of Cuba)

Arribem a Santa Clara a la tarda des de L’Havana. Hem llogat un taxi d’aquests destartalats on hem encabit les bicis com hem pogut. Les bicis ja estaven muntades doncs hem deixat les caixes a l’hotel per la tornada. Santa Clara té poc interès. Només el mausoleu del Che Guevara. Hi ha força allotjaments de cases. Sortim l’endemà al matí i fem l’etapa per una carretera pràcticament paral·lela a l’autopista que travessa l’illa. Això ens va fer pensar que hi hauria poc trànsit, doncs no!! Pel que va ser comparat amb la resta d’etapes, potser va ser la que vam tenir mes trànsit. Paisatge monòton. Vent de cara (el vent a l’illa gairebé sempre és de sud-est) i continus petits tobogans que quan tocava baixada no ho semblava pel vent. Arribem a Sancti Espiritus i ens allotgem en una casa al centre de la ciutat. Una plaça típica colonial amb un entorn força arreglat. Tampoc hi ha problema en trobar allotjament doncs hi ha una bona oferta.
En resum, una etapa prescindible. Probablement hagues estat millor fer uns quilòmetres mes amb el taxi i baixar fins a Ciego de Àvila per fer la primera etapa des d'allà fins a Trinidad.