Entre la Garrotxa i el Ripollès: d'Ogassa a Castellfollit (2/2)

Photo ofEntre la Garrotxa i el Ripollès: d'Ogassa a Castellfollit (2/2) Photo ofEntre la Garrotxa i el Ripollès: d'Ogassa a Castellfollit (2/2) Photo ofEntre la Garrotxa i el Ripollès: d'Ogassa a Castellfollit (2/2)

June 13, 2022
June 2022

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

Ruta ampliada de la proposada per @conunparderuedas

Ells la tenen penjada per cicloturisme i indiquen que correspon a la ruta 53 del llibre "Espanya amb e-bike".

Sortim del nostre raconet molt a prop de Sant Joan i enfilem per la via verda de la Ruta del Ferro cap a l'antic poble miner d'Ogassa. Aquestes rampes de primera hora seran les més dures de tota la ruta. Tot i així es poden fer bé ja que està asfaltat/cimentat.

Tot pujant ens trobem l'església romànica de Sant Martí Surroca. La pujada, ja més suau, arriba fins els Plans de Fogonella, una masia enorme a peus de la Serra Cavallera. Tot baixant passem per Sant Miquel de Cavallera i la Colònia Estabanell, on agafem momentàneament la carretera C-38 que deixem ben ràpid per arribar fins a Sant Pau tot repetint un petit tram de la ruta d'ahir. A Sant Pau aprofitem per omplir ampolles i comprar pa, realment bo el pa de blat de moro del Forn.

Des de Sant Pau fins a Castellfollit no vam veure cap altre punt d'aigua. El camí de tornada passa per una pista asfaltada / cimentada de la Vall del Bac, una contrada realment secundària rodejada de boscos, pastures i amb alguna que altra masia. Un racó realment interessant.

La ruta no té dificultat tècnica més enllà de les rampes, algunes dures però curtes, que es troben sobretot abans d'arribar a Ogassa i poc després de passar el poble.

Photo ofSant Martí de Surroca. Església romànica. Photo ofSant Martí de Surroca. Església romànica. Photo ofSant Martí de Surroca. Església romànica.

Sant Martí de Surroca. Església romànica.