Photo ofEl Canal dels dos Mars – De l’Atlantic al Mediterrani - Ruta sencera de Royan a Sete Photo ofEl Canal dels dos Mars – De l’Atlantic al Mediterrani - Ruta sencera de Royan a Sete Photo ofEl Canal dels dos Mars – De l’Atlantic al Mediterrani - Ruta sencera de Royan a Sete

8 days 5 hours 6 minutes
19756
August 1, 2017
July 2017

•   5 2 Reviews

near Royan, Nouvelle-Aquitaine (France)

Ruta que uneix l’Atlantic amb el Mediterrani anomenada " Le canal des deux mers à vélo " . Sortim de Royan on farem l’estuari de la Gironde, a Bordeus anem a buscar la pista ciclable Roger Lapébie, que ens portarà fins a Sauveterre, d’aquí anirem a buscar el Canal del Garona que seguirem fins a Toulouse on comença el Canal del Midi, el seguirem fins al Port de la Robine, on hi ha el canal de la Robine una branca del canal que marxa cap al Mediterrani, passant per Narbona, i que aboca les seves aigües al Port La Nouvelle, nosaltres el seguirem fins al mar i retornarem al Port de la Robine per seguir el Canal del Midi fins que aboqui les seves aigües a l’estany de Thau, després d’Agde, d’aquí anem a buscar la via verda Lido que ens portarà fins a Sete.

La ruta l’hem plantejat fent nits en càmpings plantant la tenda, la majoria son municipals, per això les traces de GPS van de càmping a càmping, per si algú s’anima a fer-la l’hi estalviarà tenir d’anar donant voltes pels pobles, tot i això a la plana web oficial Canal des deux Mars a Velo, en francès, hi ha les traces que em fet servir, amb etapes de ciutat a ciutat i més curtes, hi trobareu molta informació.

A la ruta, de 9 dies de pedalar, s’hi ha d’afegir un dia que l’hem gastat viatjant, anem amb cotxe fins a Sete i el deixem en un aparcament públic i gratuït molt a prop de l’estació de trens, prèviament havíem comprat els bitllets per internet a SNCF, es un trajecte amb tres transbords , en els dos primers per portar la bici hi ha dues opcions, sense pagar res amb la bici desmuntada i embalatjada amb unes mides màximes de 90x120, no ho recomano ja que es compta com a equipatge de mà i amb el paquet i les sàrries et falten mans i l’espai per equipatges es justet, la segona manera és pagant (15€ per bici) però et facilita anar des del cotxe amb bici i sense desmuntar-la tens un espai reservat, cal tenir en compte que com he dit abans hi ha dos transbords, el tercer transbord es gratuït encara que portis la bici muntada.

Etapa 1/9 - Royan-Blaye

9 Encluses de Fonseranes

Pont de Tres Ulls

totof Aug 19, 2017

La campaneta d'ortiga o campaneta de fulles d'ortiga (Campanula trachelium) és una espècie de planta del gènere Campanula. La seva distribució és a Euràsia, incloent els Països Catalans però no es troba a les Balears.
    Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-cicloturisme/el-canal-dels-dos-mars-de-latlantic-al-mediterrani-ruta-sencera-de-royan-a-sete-18930043/photo-12005964

• Photo of joanbtt
    joanbtt Sep 12, 2017

Molt bona ruta Totof!

• Photo of topetope3
    topetope3 Sep 16, 2017

Ruta fantástica amb bona entorn i millor companya

totof Sep 17, 2017

Si nois, ha estat una ruta molt maca i l'experiència d'anar amb tenda molt positiva.
    Gràcies pels vostres comentaris i la vostre valoració.

xaviertiorotllan Jul 27, 2018

Hola Totof,

Estem mirant i les fotos que heu penjat d'aquesta ruta i sembla molt maca.. i adequada per a nosaltres.

M'agradaria fer-te unes preguntes sobre la ruta si no t'importa...

Creus que es pot fer amb una bici mixta, de rodes primes com les de carretera...? Però amb una mica de dibuix, o be millor posar una roda un xic més ampla, de uns 2.5 cm aprox. i amb un pel de taco?
    Les pistes per on transcorren semblen de terra bona, sense pedres grans, el que permet portar unes cobertes amb poc dibuix, és aixís?
    Ho dic perquè les nostres bicis de muntanya no permet posar-hi alforjes, però a les mixtes si, i son de roda prima... Vam fer una setmana de cicloturisme per Suècia i en aquest país les pistes de terra son molt bones i amb grava fina, pel que no representa cap problema anar amb roda prima...
    Els càmpings cal reservar-los amb antelació?
    Creus que per una preparació física mitja és bona aquesta ruta?

Be, una encaixada i gracies per penjar aquesta ruta...

Xavier

• Photo of XaviPapell
    XaviPapell Aug 3, 2018

Just l'any passat a la primavera em vaig passar hores buscant informació, tinc excels i words, la meva intenció era anar sol i no de càmping però el pressupost puja bastant, totof molt bon reportatge , enhorabona, me'l llegiré sencer i prendre nota

xaviertiorotllan vaig llegir un reportatge d'una persona que la va fer i comentava que amb unes rodes mixtes cap problema, deia que en algun tram del canal du midi hi havien algun tram amb arrels però que cap problema però en totof és el que millor t'ho pot confirmar

totof Aug 3, 2018

Hola Xavi, nosaltres anàvem amb roda purament de BTT, Maxxis , Ignitor 26x2'10 al davant i Larsen tt 26x2'10 al darrere, amb el pes que portàvem, 12 kg a les alforges i 3kg a la motxilla, vàrem anar molt bé, potser en algun tram penalitza, però al canal del Migdia on hi ha moltes arrels ho agraeixes.
    Si ho tornes a fer aniria igual.

totof Aug 3, 2018

Xavier, pel que fa als càmpings, només vàrem reservar els dos primers, com que vàrem veure que hi havia lloc de sobres, ja no varem reservar més.

Pel que fa a la ruta, en general és molt rodadora, sense desnivells bruscos, amb un mínim de preparació física es pot fer.

xaviertiorotllan Aug 4, 2018

Hola Totof, XaviPapell i Agustí, moltes gracies pels vostres comentaris, anem molt a última hora però em dona tranquil·litat el que em comenteu...

Suposo que al final farem una mig i mig entre càmping i fondes, depèn de com ens anem trobant a mida que avancem... i pel que fa a les rodes acabem de muntar unes cobertes un pel més amples que les fines de carretera i amb una mica de taco al lateral, i al mig te una rodadura llisa... això també ens permetrà portar una mica més de pes i esmorteir millor els sotracs...

Gracies a tots!!!

Xavier

xaviertiorotllan Aug 25, 2018

Hola Totof, XaviPapell i Agustí,

Fa 4 dies que hem arribat de fer la ruta, ha estat molt maco. Nosaltres hem combinat càmping i hotel, i hem fet la ruta des de Sète a Burdeos, i hem acabat finalment a Arcachon per visitar la Duna du Pilat.

La travessa ha estat molt maca, sobretot el que més ens ha agradat ha estat de Sète a Toulousse, el Canal du Midi. A nivell paisatgístic el trobem més divers i distret. De Toulosse a Burdeos és maco però més monòton, però igualment aconsellable.

En contra nostra ha estat el vent, que sempre bufa de l'Atlàntic al Mediterrani, i això s'ha fet notar, sobretot en les llargues rectes de la Garonne.

En quan a les bicis, hem anat força be, tot i que en el tram de terra del Midi, hem anat al límit amb la roda mixta prima, amb vàries punxades incloses. Aquí clarament és millor la roda de mountain-bike. La resta del trajecte a partir de Toulousse, les bicis mixtes han funcionat de meravella.

En tot cas és una ruta totalment recomanable i agraïda de fer, amb paisatges que valen molt la pena.

Un altra cop gracies a tots pels vostres comentaris previs i que ens van animar a fer-la.

totof Aug 26, 2018

Hola xaviertiorotllan, me'n alegro de que hagis gaudit de la ruta, amb els teus comentaris has ajudat a descriure una mica més el recorregut i entendre que hi ha dos tipus de terra ben diferenciats entre el canal del Garona i del Midi, també es important el que comentes del vent ja que el dominant afavoreix anar de l'Atlantic a la Mediterrània.
    Gràcies per comentar la ruta.

• Photo of franet4
    franet4 Apr 6, 2019

Amb els detalls que tothom aporteu es una maravella de reportatje, estic buscant el moment de ferla, gracies a tots!

totof Apr 6, 2019

Hola franet4, és una ruta molt recomanable, anima't!

TuraFoc Apr 15, 2021

Hola Totof! Vull fer aquesta ruta (a la que es pugui anar a França la faig) i et volia preguntar: el cotxe dius que el vas deixar a Sète, a un pàrquing gratuït. És un pàrquing exterior que fa com una plaça quadrada gran amb arbres, entre els carrers Rue Liberté, Révolution, Convention i Fédération? Gràcies.

Aquest pàrquing vull dir:

totof Apr 15, 2021

Hola TuraFoc, si et mires la ruta, aqui al wikiloc, amb la opció de mapes satelit, veuras que comença a un aparcament que es diu Parking mas coulet Sete, i on comença la traça es just o teniem el cotxe aparcat.

Volia dir on acaba la ruta.

TuraFoc Apr 15, 2021

Moltes gràcies!

TuraFoc May 18, 2021

Bones, altre cop! Et volia preguntar si amb tren vau fer Sète-Burdeus amb un Intercités q dura 4 hores i després vau agafar un TER de Burdeus a Royan (fent transbordament a Saintes). A mi la SNCF em diu que de Burdeus a Royan no puc pujar la bici si no està desmuntada o plegada... Com ho vau fer vosaltres? Gràcies per endavant, Totof!