El Canal dels dos Mars – De l’Atlantic al Mediterrani – Etapa 1/9 - Royan-Blaye

Photo ofEl Canal dels dos Mars – De l’Atlantic al Mediterrani – Etapa 1/9 - Royan-Blaye Photo ofEl Canal dels dos Mars – De l’Atlantic al Mediterrani – Etapa 1/9 - Royan-Blaye Photo ofEl Canal dels dos Mars – De l’Atlantic al Mediterrani – Etapa 1/9 - Royan-Blaye

July 21, 2017
July 2017

near Royan, Nouvelle-Aquitaine (France)

Ruta que uneix l’Atlantic amb el Mediterrani anomenada " Le canal des deux mers à vélo ". Sortim de Royan on farem l’estuari de la Gironde, a Bordeus anem a buscar la pista ciclable Roger Lapébie, que ens portarà fins a Sauveterre, d’aquí anirem a buscar el Canal del Garona que seguirem fins a Toulouse on comença el Canal del Midi, el seguirem fins al Port de la Robine, on hi ha el canal de la Robine una branca del canal que marxa cap al Mediterrani, passant per Narbona, i que aboca les seves aigües al Port La Nouvelle, nosaltres el seguirem fins al mar i retornarem al Port de la Robine per seguir el Canal del Midi fins que aboqui les seves aigües a l’estany de Thau, després d’Agde, d’aquí anem a buscar la via verda Lido que ens portarà fins a Sete.

La ruta l’hem plantejat fent nits en càmpings plantant la tenda, la majoria son municipals, per això les traces de GPS van de càmping a càmping, per si algú s’anima a fer-la l’hi estalviarà tenir d’anar donant voltes pels pobles, tot i això a la plana web oficial Canal des deux Mars a Velo, en francès, hi ha les traces que em fet servir, amb etapes de ciutat a ciutat i més curtes, hi trobareu molta informació.

A la ruta, de 9 dies de pedalar, s’hi ha d’afegir un dia que l’hem gastat viatjant, anem amb cotxe fins a Sete i el deixem en un aparcament públic i gratuït molt a prop de l’estació de trens, prèviament havíem comprat els bitllets per internet a SNCF, es un trajecte amb tres transbords , en els dos primers per portar la bici hi ha dues opcions, sense pagar res amb la bici desmuntada i embalatjada amb unes mides màximes de 90x120, no ho recomano ja que es compta com a equipatge de mà i amb el paquet i les sàrries et falten mans i l’espai per equipatges es justet, la segona manera és pagant (15€ per bici) però et facilita anar des del cotxe amb bici i sense desmuntar-la tens un espai reservat, cal tenir en compte que com he dit abans hi ha dos transbords, el tercer transbord es gratuït encara que portis la bici muntada.

Etapa 1 de 9 de Royan a Créon:

La primera etapa ens porta per l’estuari de la Gironde, sortim del càmping L’Óore des Bois on hem passat la nit i anem fins a de la platja de la Grande Concha on comença la ruta farem uns carrils bici per després seguir carreteres secundaries que ens acosten i allunyen de l’estuari, veiem les primeres Carretes, passem pel penya-segat de Caillaud.

Més endavant ens endinsem seguint petites carreteres solitàries, que en algun punt pugen i baixen, ens acosten al mar i se’n separen, a voltes van pel costat de canals que van a parar al mar i ens hi porten on trobem petis ports, també trobem grans rectes per entre aiguamolls.

Al arribar a Étauliers agafem una via verda enquitranada que ja no deixarem fins a Blaye. Anem a buscar el càmping municipal de Blaye que esta situat al bell mig de la imponent ciutadella d’aquesta ciutat, on acampem per 13,50 tenda, dues persones i presa elèctrica .

Etapa 1/9 - Royan-Blaye

Via Verda

• Photo of XaviPapell
    XaviPapell Jul 24, 2017

Hola totof. T'he estat seguint al feisbu, tinc pensat fer aquesta ruta a final de Maig de l'any que be i tinc moltes preguntes que si no es molta molestia t'aniré fent a mida que vagis posant les etapes, si vols al final fem una sortida i et pago unes braves i una gerra de cervesa :) :).
    Aaaaahhh !!!!!! enhorabona per els teus reportatges

totof Jul 24, 2017

Hola XaviPapell, si et puc ajudar en quelcom...demana. La ruta és molt maca.
    Salut!!!

• Photo of XaviPapell
    XaviPapell Jul 25, 2017

Hola.
    Moltes gràcies per endavant.
    - Quan reserves el tren , el seient pots escollir al costat de la bici ??
    - Campings, suposo que si anàveu a dons un vol, tot el material i les bicis ho deixàveu al camping, perill de robatori ?? jo portare garmin, portàtil, bateria
    - Els pobles que heu fet parada, tema botigues de queviures ??
    Salut

totof Jul 29, 2017

Hola Xavi, disculpa el dia retard, però et vaig contestar des de la tauleta i és veu que no va pujar.
    Quan compres el bitllet t'assignen un lloc numerat, les bicicletes van a un compartiment apart.
    A sobre sempre portàvem els calers, la documentació i el mòbil, la resta és quedava a la tenda.
    En tot el recorregut passes per pobles on pots comprar, nosaltres compravem pel matí, obren a 2/4 de 9, que és el temps que necessitavem per rentar-nos, esmorzar, plegar la tenda... Fèiem la compra de tot el dia per tenir més llibertat.

totof Aug 21, 2017

El pèsol bord (Lathyrus latifolius) és una espècie de planta del gènere Lathyrus dins la família de les fabàcies. És una espècie autòctona als Països Catalans (a les Balears només es troba a la Serra de Tramuntana de Mallorca). És originària del de l'Europa Mediterrània i submediterrània però ha passat a altres continents on es fa servir en jardineria (no fa tanta olor com el pèsol d'olor Lathyrus odoratus. A vegades és considerada una mala herba.

Herba enfiladissa robusta glabrescent d'1 a 3 m de llarg. La tija i els pecíols tenen ales el circell està ramificat. Les flors es presenten en raïms de 3 a 15 flors de color rosa les flors fan de 15 a 30 mm. Floreixen de maig a setembre. El fruit és un llegum de 5 a 11 x 0,6 a 1 cm de llarg amb de 10 a 15 llavors. Habita en boscos clars i bardisses, des de 0 a 1500 m d'altitud. Presenta dues varietats: var. latifolius amb folíols lanceolats o linears lanceolats d'1 a 5 cm d'amplada (present també a Mallorca) i var. ensifolius amb folíols de 0,3 a 1 cm d'amplada.

Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-cicloturisme/el-canal-dels-dos-mars-de-latlantic-al-mediterrani-etapa-1-9-royan-blaye-18745808/photo-11801383

totof Aug 21, 2017

La calcida o calciga (Cirsium arvense) és una planta considerada una mala herba.

Les calcides pertanyen a la família botànica abans anomenada "Compostes" i actualment Asteraceae.

Es troben dintre del gènere "Cirsium" del qual n'hi ha unes 150 espècies en tot el món.

Cirsium arvense té la forma d'un card d'uns 30 a 100 cm d'alçada. Les arrels són reptants i profundes i formen tiges erectes sense pèls, les fulles no tenen pecíol i són pinnatífides o pinnatipartides plenes de punxes petites. Capítols agrupats en corimbe. Floreix de juliol a setembre. Els fruits són en forma d'aqueni de 3 a 4 mil·límetres. Fa uns "papus" o sigui plomalls per a dispersar pel vent els aquenis.

Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/el-canal-dels-dos-mars-de-latlantic-al-mediterrani-etapa-1-9-royan-blaye-18745808#wp-18762017/photo-11801622

• Photo of topetope3
    topetope3 Jul 25, 2018

He fet aquesta ruta .....és una pasada pel recorregut l'entorn i la companyia ....