drewniane kościoły w okolicy Wielichowa

Photo ofdrewniane kościoły w okolicy Wielichowa Photo ofdrewniane kościoły w okolicy Wielichowa Photo ofdrewniane kościoły w okolicy Wielichowa

September 10, 2017
September 2017

near Wielichowo, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

można by jeszcze dorzucić kościół pw Michała Archanioła w Parzęczewie (gm. Kamieniec) ale 'objechałem' go już nieco wcześniej. Trasa typowo przełajowa z przewagą dróg gruntowych. Lokalnie piasek spowalnia jazdę. Niewielkie kompleksy leśne i charakterystyczny krajobraz Wielkiego Łęgu Obrzańskiego na odcinku Śniaty - Prochy. Wzdłuż drogi krajowej 32 do Ruchocic ścieżka rowerowa. Teren lekko pofalowany (Ziemin, Dębsko). Najgorszym momentem był fragment podtopionej łąki za Środkowym Kanałem Obry. Po niedawnych deszczach nie dało się przejechać suchą stopą. W czterech miejscowościach napotkamy zabytkowe kościoły drewniane: w Wielichowie, Prochach, Ruchocicach i Zielęcinie. Wzdłuż drogi do Śniat tor nieczynnej kolejki wąskotorowej, w Śniatach zaś wiatrak koźlak w dość kiepskiej kondycji. W okolicy zmasowane uprawy pieczarek. Korzystałem z mapy Miasto i Gmina Wielichowo (Topmapa, 1:50 000) która mimo dobrej skali nie pokazuje drogi ze Śniat do Prochów. Zagospodarowanie turystyczne prawie żadne.