Dolina Noteci na północ od Czarnkowa

Photo ofDolina Noteci na północ od Czarnkowa Photo ofDolina Noteci na północ od Czarnkowa Photo ofDolina Noteci na północ od Czarnkowa

June 19, 2020
June 2020

near Czarnków, Województwo wielkopolskie (Polska)

wylotowa droga z Czarnkowa do Trzcianki o dużym ruchu i bez poboczy. W okolicach Kuźnicy Czarnkowskiej duże zgrupowanie dębów, niektóre o pokaźnym obwodzie. Podążając przed wsią w prawo za szlakiem zielonym dojdziemy do nieczynnego młyna wodnego na Rudnicy. Pałac w Kuźnicy zrujnowany i zarośnięty, zachowała się obok tylko oficyna. Za Radolinkiem ładne widoki z drogi do Radolina na Dolinę Noteci ale prawdziwy punkt widokowy odnalazłem na ambonie górującej na szczycie wysokiej skarpy. Dojechać można od drogi Radolinek - Trzcianka pokonując spory odcinek nieużytków. Głazu w Radolinku, pomniku przyrody należy szukać po prawej stronie drogi w oddziale leśnym nr 690. Nie prowadzi do niego nawet ścieżka ale można dostrzec go od drogi pomiędzy drzewami. Zaraz za nim skręcamy w lewo w dojazd pożarowy nr 25 podążając w kierunku Radosiewa. Wieś podobnie jak Radolinek i Zofiowo ładnie położona i z wieloma dobrze zachowanymi zabytkowymi budynkami. Piasek dokucza na leśnym dukcie przed Bukowcem. Skrót przez łąkę za Zofiowem może być nieprzejezdny przed sianokosami. Szlaki turystyczne odnowione. Przydadzą się mapy Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki (Topmapa, 1: 75 000) i Nadleśnictwo Trzcianka (Lasy Państwowe, 1:50 000) podająca numerację oddziałów leśnych.

PictographRuins Altitude 200 ft
Photo ofKuźnica Czarnkowska - zrujnowany pałac Photo ofKuźnica Czarnkowska - zrujnowany pałac Photo ofKuźnica Czarnkowska - zrujnowany pałac