Dia 9. Morella - Horta de Sant Joan

Photo ofDia 9. Morella - Horta de Sant Joan Photo ofDia 9. Morella - Horta de Sant Joan Photo ofDia 9. Morella - Horta de Sant Joan

August 9, 2023
August 2023

near Morella, Valencia (España)

Estem fent un viatge de cicloturisme entre Aluche (Madrid) i Torroella de Montgrí (Girona). Aquest viatge combinarà trams de carril bici, alguna via verda i en gran part carreteres secundaries amb molt poc trànsit.

Avui hem sortit de Morella per la N232 amb pujada i molt poc trànsit fins abandonar-la per agafar la CV110 on hem passat pel Port de Torremiró.

Aquí hem agafat una carretera acabada d'asfaltar, i tot i que ha començat amb algun tobogan, hem acabat fent un descens molt ràpid i maco fins arribar a Herbés.

No hem abandonat aquesta carretera sense trànsit fins a canviar de província, un cop més la província de Teruel.

Tot i que a Herbés ens han dit que fins a Horta de Sant Joan tot era baixada, són d'aquelles baixades de "mentida". La gent pot tenir aquesta sensació, però amb la bici es nota qualsevol petit desnivell, tot i que n'hi havia algun que de petit no en tenia res.

Hem acabat arribant a Vallderoures, un poble molt maco, del que només hem vist l'esglèsia des de lluny quan hi estàvem arribant. Aquí hem parat per comprar un Aquarius i hem seguit cap al nostre destí, Horta de Sant Joan.

Aquí teniem un parell d'opcions, seguir la carretera que hem agafat sortint de Vallderoures o més endavant agafar un trencant cap a Cretas per agafar la Via Verda del Zafán.

Per la Via Verda del Zafán, sempre amb baixada hem anat sumant quilòmetres fins que l'hem hagut d'abandonar. Aquí el punt negatiu de la jornada. Hem hagut de passar un tram de camí de 2 Km poc apte per bicicletes amb alforges fins arribar a Horta de Sant Joan on avui fem nit i descansarem per la jornada llarga de demà.