Dia 8. Fortanete - Morella

August 8, 2023
August 2023

near Fortanete, Aragón (España)

Estem fent un viatge de cicloturisme entre Aluche (Madrid) i Torroella de Montgrí (Girona). Aquest viatge combinarà trams de carril bici, alguna via verda i en gran part carreteres secundaries amb molt poc trànsit.

Avui hem acabat de fer tota la carretera A226 que havíem començat ahir sortint de Teruel.

La sortida de Fortanete ha sigut prou interessant amb el Port de Cuarto Pelado de bon començament. Un port amb més de 300 m de desnivell. Aquest cop sí que podem dir que ha sigut un port xulo. Amb un inici rocós per més endavant convertir-se en bosc d'abets més semblant a un bosc pirinenc.

Un cop a dalt hem anat cap a Cantavieja, un poble catalogat com un dels més bonics d'Espanya. La baixada ha començat per una zona de prats. És curiós com amb pocs metres, canviant de cara sud a cara nord com el paissatge és completament diferent.

A Cantavieja hem esmorzat, i ha sigut sortint del poble quan amb lleugera baixada hem pogut gaudir de les vistes més maques que ofereix.

Hem passat per Mirambel també un poble d'aquests "més bonics d'Espanya" i ja sortint d'aquí hem abandonat la provincia de Teruel, la A226 i hem entrat a la provincia de Castelló tot passant per Forcall.

Ha sigut sortint de Forcall quan hem passat per la "pitjor" carretera del que portem de viatge. Una Nacional, sense un gran volum de trànsit però el seu pendent ascendent i el volum de camions l'ha fet més incòmoda. Han sigut uns 8 KM.

Ja només quedava agafar una carretereta a mà esquerra per fer els últims 2 Km que ens han portat fins a Morella on avui tenim l'hotel i descansarem per demà.