Dia 7. Teruel - Fortanete.

August 7, 2023
August 2023

near Teruel, Aragón (España)

Estem fent un viatge de cicloturisme entre Aluche (Madrid) i Torroella de Montgrí (Girona). Aquest viatge combinarà trams de carril bici, alguna via verda i en gran part carreteres secundaries amb molt poc trànsit.

Avui hem arribat a l'equador de la nostre ruta cap a l'Empordà.

No recordo si ens queda algun dia tant dur com avui, però crec que aquest se'l pot denominar com etapa reina.

Avui ha sigut un dia sense pràcticament descans. Sortint de Teruel ja hem agafat la carretera A-226 que no hem abandonat en cap moment fins arribar a Fortanete que és on dormirem avui. Hem entrat a la comarca del Maestrazgo.

Només de començar, 18 Km de pujada amb poc descans fins el Port de Cabigordo. Un port on el més destacable pot ser que forces estones mirant cap a la vall, veiem la plana per la que vam passar ahir.

Amb un tram de baixada hem arribat a Cedrillas, on hem hagut d'esperar un moment que obrissin el bar i poder esmorzar. Un bon esmorzar per agafar forces. Tot just portàvem la meitat del desnivell que havíem de fer avui i quedaven molts quilòmetres per endavant.

Sortint de Cedrilas, no hi havia descans, la carretera s'anava inclinant cap amunt però no ha sigut fins els últims 3 Km que ha començat el Port de Gúdar amb percentatge del 5% que ens hem hagut de tornar a exprimir al màxim . D'aquest no en tenim foto perquè no hi havia cartell indicatiu.

Una baixada no massa llarga i hem arribat a Allepuz on hem trobat un grup de ciclistes amb qui he estat xerrant un quilòmetre. Aquí ha començat el port de Sollavientos, aquest sí que cal remarcar la seva bellesa.

Un cop més, i és que ha sigut el constant d'avui, una baixada de 7 Km que ens ha portat fins a Villaroya on començava el nostre últim port. El Port de Villaroya amb 8 Km força durs, un port sense massa atractiu, tot i que al final i des de dalt podíem veure tot el camí que havíem deixat enrera i l'atractiu de la vall plena de camps de conreu.

Hem fet una altra foto en el cartell de port i ja hem començat a acabar la jornada. Ens quedaven 10 quilòmetre de baixada fins a Fortante, on com he dit passarem la nit en el seu alberg.