Dia 2 - Perales de Tajuña - Huete

6 hours
August 2, 2023
August 2023

near Perales de Tajuña, Madrid (España)

Estem fent un viatge de cicloturisme entre Aluche (Madrid) i Torroella de Montgrí (Girona). Aquest viatge combinarà trams de carril bici, alguna via verda i en gran part carreteres secundaries amb molt poc trànsit.

Aquest segon dia es pot dividir en dues parts. Una primera fins a Barajas de Melo més o menys senzilla. I una segona des de Barajas de Melo fins a Huete, amb bastant de desnivell.

La primera part sortint de Perales l'hem fet per la Via Verda del Tajuña, molt fàcil per pedalar. Quan hem arribat a Carabaña hem agafat la Via Verda dels 40 dies, aquesta ja tenia una mica de desnivell de pujada però hem acabat arribant a Estremera amb una lleugera baixada.

Des d'Estremera on hem aprofitat per esmorzar, hem deixat la parta asfaltada o pavimentada per endinsar-nos per camins de terra amb algun desnivell però sempre empesos per un lleuger aire d'esquenes que ens ha fet el tram més fàcil. Per mig de camps de conreu hem arribat fins a Barajas de Melo. Aquí ja hem deixat enrera el Camí d'Uclés.

A Barajas de Melo arribava la part més difícl del dia. Hem fet el primer tram de carretera d'aquests dos dies. Una carretera molt poc transitada que amb lleugera pujada ens ha portat fins un camí on ja hem hagut de dedicar-hi els nostres esforços. Quan ha acabat el camí de terra hem agafat una carretereta, (dubto molt que hi passi mai cap cotxe) que ens ha portat fins el punt més alt de la jornada. Hem de dir que ens ha costat, tant pel desnivell com per la calor que feia a aquelles hores del dia. Amb una baixada encara més forta que la pujada hem arribat a Vellina, i finalment hem agafat una altra carretereta sense cotxes on hem tingut 5 Km trencacames, amb pendents bastant dures, i amb uns altres 5 Km de baixada fins arribar a Huete on avui farem nit.