Dia 13. Manresa - Sant Hilari Sacalm

Photo ofDia 13. Manresa - Sant Hilari Sacalm Photo ofDia 13. Manresa - Sant Hilari Sacalm Photo ofDia 13. Manresa - Sant Hilari Sacalm

August 13, 2023
August 2023

near Manresa, Catalunya (España)

Estem fent un viatge de cicloturisme entre Aluche (Madrid) i Torroella de Montgrí (Girona). Aquest viatge combinarà trams de carril bici, alguna via verda i en gran part carreteres secundaries amb molt poc trànsit.

Aquest viatge està vivint els seus últims dies i ho fem amb unes pedalades més llargues.

Avui ha sigut un dia sense descans, pràcticament des de la mateixa sortida de Manresa que no hem parat de pujar. Si que és cert que també hi ha hagut alguna baixada, però els quilòmetres de baixada han sigut molt pocs.

Les carreteres per les que hem passat hi ha hagut moments en que hem tingut molt poc trànsit i en d'altres una mica més. Cal tenir en compte que avui és diumenge i hi havia moltes motos en aquestes carreteres de revolts.

A destacar sortint de Tona, que hem passat un tram de camí de terra per tornar a enllaçar amb la BV5303. Tram totalment prescindible si agafem la carretera al mateix centre de Tona.

Fins arribar a Viladrau per la GI520 un cop més bastanta pujada, val al dir que al igual que tot el dia ha sigut una pujada no massa forta però amb pocs descansos. Això sí, fàcil per agafar un ritme per anar fent.

El pitjor tram de pujada ha sigut al arribar a la carretera paral.lela a l'Eix Transversal C25. Aquí hem agafat direcció Coll de Ravell, i aquest tram de poc més d'1 Km ens ha fet suar de valent. Molta pendent i bastanta calor.

Per arribar a Sant Hilari, una mica més de pujada i els últims 3 Km baixant fins el poble.

Un dia bastant dur, més que res perquè ja hi sumem els kms dels últims 4 dies amb desnivells considerables.