Dia 12. Montblanc - Manresa

August 12, 2023
August 2023

near Montblanc, Catalunya (España)

Estem fent un viatge de cicloturisme entre Aluche (Madrid) i Torroella de Montgrí (Girona). Aquest viatge combinarà trams de carril bici, alguna via verda i en gran part carreteres secundaries amb molt poc trànsit.

Jornada sense massa història. Sortida de Montblanc de bon matí per evitar les hores de més sol. Ens ha fet la guitza unes obres que hi ha la carretera que surt de Montblanc cap a Sarral, cosa que ens ha obligat a passar per Barberà de la Conca, això sí, ens ha permès veure una de les millors sortides de Sol del viatge.

Des de Barberà de la Conca fins a Sarral, hem passat per una via alternativa per mig de vinyes i oliveres, la veritat que un tram curt, però distret i maco.

Llavors hem agafat la C241d que no hem abandonat fins a Igualada, una carretera plegada de poblets i tots amb el seu encant, almenys vistos des de la carretera. Val a dir que la carretera va pujant tota l'estona però sense ser uns percentatges massa elevats. Abans d'arribar a Igualada hem parat a Santa Coloma de Queralt a fer un bon esmorzar al Bar Estrella. Hem acabat de pujar fins Aguiló i llavors ja quasi tot baixada fins la capital de l'Anoia.

Un cop a Igualada, canvi de carretera, hem agafat la C37z que ens ha portat fins a Òdena. Tota l'estona amb lleugera pujada i amb un ritme d'anar fent. Una mica més endavant, la carretera va pràcticament paral·lela de la nova, la C37. La nostra va serpentejant amb una estona de puja i baixa tot creuant la C37 per sobre o per sota. Ha sigut així una bona estona i llavors baixada. Una baixada que ens ha fet passar per Sant Salvador de Guardiola i fer uns últims quilòmetres fins a Manresa.

Per acabar de donar un detall de la jornada, és que des d'abans d'Igualada i fins a Manresa hem anat veient les muntanyes de Montserrat.

Ja podem dir que hem arribat al Cor de Catalunya. Dos dies més i arribarem a casa.

Ruta de Montblanc a Manresa passant per:
- Dolmen dels Plans de Ferran
- Font Nova

• Photo of Carlos+Heike
    Carlos+Heike Oct 13, 2023

Muchas gracias, gran ruta y muy bien descrita. La estamos haciendo al revés, viaje de Girona a Valencia