deilaman rahim abad kalachay دیلمان کلاچای رحیم آباد

Photo ofdeilaman rahim abad kalachay  دیلمان کلاچای رحیم آباد Photo ofdeilaman rahim abad kalachay  دیلمان کلاچای رحیم آباد Photo ofdeilaman rahim abad kalachay  دیلمان کلاچای رحیم آباد

September 5, 2015
September 2015

near Deylamān, Gīlān (Iran)

مسیر زیبای دیلمان به کلاچای مسیر بکر و زیبائی است که ابتدا از شهرستان دیلمان شروع و پس از عبور از روستای اسپیلی عبور و پس از عبور از روستاهای کوه پس و سیاه خلک و چند روستای زیبای دیگر نهایتاً به شهرستان رحیم آباد و کلاچای ختم می گردد . مسیر فوق در واقع خط الراس فیمابین جنگلهای سیاهکلو منطقه شاهرود قزوین می باشد که بلحاظ عبور از ارتفاع و خط الراس از زیبائی منحصربفردی برخوردار است برای حرکت با ماشین نیمه شب به دیلمان عزیمت و در بامداد روز جمعه 13/6/1393 در شهرستان دیلمان و سپس به اسپیلی رسیدیم پس از صبحانه مفصل بدون داشتن لوازم اضافی و صرفاً با اندکی تنقلات و آب کافی در قمقمه راس ساعت 8 و 10 دقیقه صبح بطرف روستای کوه پس حرکت کردیم هوا خنک و عالیه ، پس از عبور از روستای های کوه پس ، مریو ، لرود که دارای افت و خیزهای نسبتاً زیاد و سربالائی نیز هست در ادامه مسیر بعلت احداث جاده سیمانی جدیدالاحداث توسط شرکت سیمان برای مدتی از راهمان منحرف و بطرف محل کارخانه سیمان تغییر مسیر داده و پس از مقداری ادامه مسیر با استفاده از جی پی اس با یک راه میان بر به مسیر اصلی مان برمی گردیم نهایتا ً بدون توقف حدود ساعت 11 به دوراهی محل تلاقی راهی که بسوی هلودشت و املش عبور می نماید با مسیرمان می رسیم . پس از پرس و جو در خصوص روستای « کوجید » که ظاهراً روستای باستانی و دارای چشمه پرآبی می باشد همچنین صحبت با اهالی راهمان را بسوی روستای سیاه خلک و دیماجان ادامه داده و با سربالائی طولانی و تندی که تا روستای مذکور وجود داشت بالاخره به روستا می رسیم پس از پر کردن قمقمه ها و پرس و جو در خصوص راه پیش رویمان بسمت سفیدآب و رحیم آباد پیش می رویم راه هر چند اسفالته بوده مع هذا بعلت عبور کامیون های شرکت سیمان کلاً از بین رفته و برای اتومبیل های سواری عملاً غیر قابل استفاده است پس از عبور از ابتدای جنگل به پل فلزی و رودخانه خروشان شاهرود عبور و جاده آسفالته هم که دارای افت و خیز های فراوانی است نهایتاً راس ساعت 14 ظهر به شهرستان رحیم آباد رسیده و پس از صرف ناهار و اندکی استراحت دوچرخه ها را بر روی باربند نصب و بسمت شهرمان حرکت می کنیم