De Ribes de Freser a la Pobla de Segur

Photo ofDe Ribes de Freser a la Pobla de Segur Photo ofDe Ribes de Freser a la Pobla de Segur Photo ofDe Ribes de Freser a la Pobla de Segur

August 26, 2020
August 2020

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Ruta cicloturista per fer en tren-bicicleta-tren, seguint aproximadament les traces del viatge de Mossèn Cinto Verdaguer de camí a l'Aneto des de Ripoll fins a Esterri d'Àneu. I des d'allà anem a buscar el tren a la Pobla.
Comencem a Ribes de Freser i fem la collada de Toses (la majoria de cotxes van per la carretera que passa per Toses, de manera que la collada és tranquil·la; si es vol evitar, es pot sortir de Puigcerdà). Per arribar a la Seu seguim el traçat de la volta al Cadí; és interessant aturar-se als pobles, ermites i altres atractius turístics que hi ha a la vall.
Des de la Seu ens endinsem a la vall de Castellbò, una vall molt poc transitada, encara autèntica i amb molta història per descobrir. Abans que es fes el port del Cantó, el pas entre l'Urgell i el Pallars es feia per aquesta vall; el vescomptat de Castellbò era, llavors, molt estratègic i rellevant. No us perdeu la visita a aquest indret.
Pugem cap a Sant Joan de l'Erm. Imprescindible visitar Sant Joan de l'Erm vell i gaudir de les precioses pistes que ens portaran, resseguint el riu Santa Magdalena, fins a l'ermita del mateix nom. Des d'aquí seguim fins a la falda del pic de Salòria per visitar les bordes de Conflent i la seva petita ermita. Guanyant molt poca alçada arribem a la Creu de Bedet i, després, al coll de So de Ferrera, i ja podem baixar cap al Pallars.
Des d'Esterri pugem a Son, passem per Jou i Espot i la pujada es va endurint fins arribar al coll de l'Eixol. Al coll comença una pista planera magnífica, amb vistes al Pirineu per sobre els 2.000 metres. Tot seguit, ens espera una llarga baixada fins al fons de la Vall Fosca.
Tornem a fer un coll per arribar a la vall de la Noguera Pallaresa per Sant Quiri, i una llarga baixada passant per l'interessant poble de Sellui ens porta fins a Gerri de la Sal, vila que mereix una bona visita.
Per arribar a la Pobla, seguim la nacional, evitant els túnels per l'antiga carretera, que ofereix bones vistes de l'Argenteria i el congost de Collegats.