De l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-05-Agen-Moissac

Photo ofDe l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-05-Agen-Moissac Photo ofDe l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-05-Agen-Moissac Photo ofDe l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-05-Agen-Moissac

July 14, 2019
July 2019

near Agen, Nouvelle-Aquitaine (France)

Cinquena etapa : Agen-Moissac
Sortim una mica tard per que el recepcionista de l'hotel no s'ha volgut llevar abans per obrir la porta del garatge on tenim les bicicletes.
No fa tanta calor com ahir, esmorzem una mica al bar de l'estació, "croissant" suc de taronja i cafè amb llet.
A tres quarts de vuit, travessem les vies per un pont elevat i ja som al costat del canal, que com ahir és una franja asfaltada i majoritàriament a l'ombra.
Anem a una bona velocitat, en silenci, només es senten els ocells i les cigales, fora de l'ombra cau un sol de justícia.
Parem en un port del canal per fer aigua, i anem pujant les rescloses del canal a bon ritme.
Un altre parada a una zona de pic-nic (pique nique en francès) al costat de Valence per reposar una mica a l'ombra doncs l'últim tram era poc ombrívol.
Retornem a la marxa, Pommevic, Malause, Boudou i arribem a Moissac cap a les onze del matí, una etapa molt tranquil·la d'uns 46 km.
Com que és d’hora, prenem un refresc a una "boulangeríe" al costat d'un pont del canal, anem fins a l’oficina d’informació per informar-nos de que es pot veure a Moissac i cap a l'hotel "Le Pont Napoléon" concertat ahir per Internet.
Deixem les bicicletes, dutxa i a passejar per Moissac, digne de veure l'abadia i el claustre malgrat que les vies del tren parteixen pel mig l'entorn monàstic dinem al centre al costat del mercat el "plat du jour", cap a l’hotel a fer migdiada, comentem que demà volem sortir cap a dos quarts de set, i com ahir, ens diuen que obren recepció a dos quarts de vuit, quedem així.
Sortim cap el tard a fer un altre tomb i a sopar, ens hem assabentat que a dos quarts de deu fan un espectacle musical gratuït a l'església de l'abadia, com que demà no podem sortir d’hora podem anar a dormir tard.
Sopem una amanida i pasta i anem a fer un deliciós gelat de regalèssia, i cap a l’església a veure l'espectacle i escoltar la música. Meravellós !!!
Finalment, en arribar a l’hotel, ens han deixat a la porta de l’habitació una nota on ens comuniquen que demà podem sortir a dos quarts de set, pensem que algú mes també volia sortir a aquesta hora.