De l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-03-Hostens-La Rèole

Photo ofDe l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-03-Hostens-La Rèole Photo ofDe l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-03-Hostens-La Rèole Photo ofDe l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-03-Hostens-La Rèole

1980
July 14, 2019
July 2019

near Hostens, Nouvelle-Aquitaine (France)

Tercera etapa : Hostens-La Rèole
Ens hem llevat d’hora, vist el dia de calor que varem passar ahir, la parella que regenta l’Arroudeya ens ha preparat l’esmorzar, suc de taronja, torrades amb melmelada cafè amb llet.
Muntem les alforges i sortim amb la fresca, tot i "desfent" els 10km que varem fer fins l'allotjament i continuant per la via verda Mios-Bazas, tornem a passar per Hostens, el camí és molt ben asfaltat i amb moltes zones d'ombra que s’agraeixen doncs el sol comença a picar de valent.
Passem per Saint Symphorien i ens parem a Vilandraut per descansar, fer aigua i prendre un refresc, hi ha un mercat, comprem un meló cantaloup i uns plàtans per mes endavant.
A Vilandraut hi ha un castell que diuen que és bonic, tot i que era molt a prop de la plaça, ni l’hem vist.
Passat Uzeste, ja a prop de Le Nizán deixem la via verda que va al Sud-Est per anar cap al Nord-Est per carreteres poc transitades a la cerca del començament dels canals de la Garona.
Passem per Le Nizán, el castell de Roquetaillade, Mazéres, Coiméres, Savignac i arribem al canal de la Garona per Castets-en-Dorthe, continuarem fins La Rèole travessant la Garona cap el Nord, on acabarem l'etapa.
Hem dinat una amanida i un bistec amb patates a un bar a la plaça de la Libération, al vespre soparem a la pizzeria que hi ha al davant ( de llarg molt millor).
Complicat també per trobar lloc per dormir, preguntem a l’oficina de turisme i ens dirigeixen cap a diverses gîtes (cases d’hostes) totes plenes, al final en trobem una que regenten una mare, d'avançada edat i la filla, "Le Martouret", una casa enorme i força antiga que per el seu estat ha de costar molt mantenir en condicions.
Desem les bicicletes a un enorme garatge, una dutxa i a passejar per La Rèole, que és un poble medieval que te unes arquitectures molt interessants per visitar.
Amb la "propina" inicial avui hem fet uns 79 km.