De l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-02-Testa de Buc-Hostens

Photo ofDe l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-02-Testa de Buc-Hostens Photo ofDe l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-02-Testa de Buc-Hostens Photo ofDe l'Atlàntic a la Mediterrània Etapa-02-Testa de Buc-Hostens

July 14, 2019
July 2019

near La Teste-de-Buch, Nouvelle-Aquitaine (France)

Segona etapa : La Testa de Buc-Hostens
Avui farà molta calor, per tant marxem d'hora, cap a les 6:45.
Un tros petit de carretera i entrem a pistes agrícoles/forestals la major part amb bon ferm.
A les dues hores ens plantem a Salles, on parem per descansar fer aigua i esmorzar una mica a una "boulangerie", un suc de taronja un petit entrepà i un cafè amb llet.
Aquí agafem la Via Verda de Mios-Bazas que nosaltres no deixarem fins demà a Uzeste.
La calor apreta de valent, tot i que molts trams van per l'ombra i que el terreny és amb poca pendent arribem a Hostens cap a les 12:30 suats i cansats més per la calor que per l’esforç.
Ens prenem un parell de refrescos d’aigua Perrier a una pizzeria que fa cantonada que regenta una família molt agradable.
Dinem, molt bé, el "plat du jour" al Bistrot de France, i comencem a cercar lloc per dormir a la nit, està tot ple, finalment anem a l'oficina de turisme i ens orienten cap la casa rural L'Arroudeya que hi ha a mig camí de Belin Béliet, és a dir uns 10 km enrere que demà haurem de tornar a fer.
Les indicacions que ens han donat son bastant errònies, un tram de camí que havia de ser ciclable, és un veritable fangar, més d'un km a peu. Hem fet doncs uns 68 km, dels quals, útils 52km.
L'Arroudeya és una preciosa i molt acollidora casa rural d'una molt amable i simpàtica parella, mes o menys de la nostra edat, que ens acull i ens pregunta si soparem amb ells, doncs qualsevol lloc per anar a menjar és força apartat, evidentment acceptem.
Una bona dutxa i fem bugada del la roba que hem portat ahir i avui, donem una volta per el jardí, molt ben cuidat i l’horta de la casa.
Hem dit que per sopar nomes ens cal una truita i poca cosa més, però paren taula i mengem amb ells, amanida verda amb fruits vermells de collita pròpia, uns ous remenats, formatges i macedònia de fruites, amb una mica de vi de la seva collita.
Fem una sobretaula molt agradable tot i parlant de temes d’actualitat i força interessants, ens pregunten i nosaltres expliquem, el camí que volem fer, que fem habitualment, ells, que ja jubilats regenten la casa, ell era preparador físic de l’equip nacional de natació de França.
L'endemà també ens prepararan l'esmorzar a dos quarts de set.