Dag 2 Elda-Alcoy

January 11, 2015
December 2014

near Elda, Valencia (España)

Algemene beschrijving van deze trip, zie "Dag 1"
General description of this trip, See "Dag 1"

Dag 2 Elda-Alcoy
Mooie bergweg door de Serra de Maigmó y Serra del Sit. Voor het eerst een van de geplande onverharde paadjes geprobeerd te rijden, maar dat was geen doen met bagage. Met een mountainbike zouden we zelfs af hebben moeten stappen, maar dan was het wel makkelijker en leuker geweest. Eerst naar 900 meter hoogte en vervolgens door naar 1100 meter, waar het prompt begin te regenen.
Bibberend van de kou afgedaald in de stromende regen. Dat ging wel een stuk sneller dan de beklimming, die helling was duidelijk nog steiler. We moesten wel constant bijremmen. In Castalla tijdens de lunch opgewarmd. Daarna wederom via een oude spoorbaan richting Alcoy. Zo nu en dan was het even de oude spoorbaan uitklimmen omdat een viaduct niet meer bestond of er stond opeens een vangrail op het pad. Omwille van de tijd (het werd al weer vroeg donker) en de regen op enig moment gekozen de verharde weg te gaan te gaan volgen en daardoor de tunnels van de Via Verde bij Alcoy gemist. Het was er waarschijnlijk vooral erg donker geweest :-)

Day2:
Nice mountainroad through the Serra de Maigmó y Serra del Sit. We tried one of the paths we planned to ride but it was too much. Even with a mountainbike we would have had te get off now and then, but that would have been more fun.
We went up to 900 meters and later tot 100 meters where it started to rain. Going down (so cold !) went much easier thans going up and was much steeper, we had to brake all the time. We warmed up in Castella during lunch.
From Castella we took the old railwayroad (Via Verde) through Ibi. As it was again getting late and because of the rain we chose the main road and therefore missed the Via Verdes tunnels before Alcoy. It would mainly have been dark in there probabaly :-)