Dąbrowy Krotoszyńskie - Las Jasne Pole

Photo ofDąbrowy Krotoszyńskie - Las Jasne Pole Photo ofDąbrowy Krotoszyńskie - Las Jasne Pole Photo ofDąbrowy Krotoszyńskie - Las Jasne Pole

June 4, 2018
May 2018

near Krotoszyn, Województwo wielkopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Boże Ciało, majowy upał - jeszcze bardziej wyludnione gminne drogi przeplatane czasami polnymi. Łatwa trasa na której możemy w nieuciążliwy sposób zapoznać się z urokiem krotoszyńskich dąbrów na przykładzie jednego z ich kompleksów: Lasu Jasne Pole. Główne drogi leśne asfaltowe bądź utwardzone. Idealne miejsce na odpoczynek to zadaszony i zelektryfikowany leśny punkt edukacyjny przy dawnym leśnictwie Dąbrowa. Do Diabelskiego Kamienia prowadzą wyraźne drogowskazy już od leśniczówki Sokołówka. Przy kamieniu roje krwiożerczych owadów uniemożliwiają dłuższy postój. Duża część trasy (do Dąbrowy) przebiega znakowanym zielonym szlakiem rowerowym. Bezpieczny wyjazd z Krotoszyna polną drogą do Tomnic. Korzystałem z mapy Powiat Krotoszyński (Topmapa, 1:75 000)