CRETA (3) Arvi - Tripiti Beach

-46 ft
March 27, 2020
October 2018

near Arvi, Crete (Greece)

En vermell la travessa en bicicleta, en blau en ferri i en verd una excursió a peu

Travessa ciclística de nou etapes per l'illa grega de Creta realitzada a principis d'octubre del 2018.
Varem sumar un total de 540 kms i gairebé 10.000 metres de desnivell positiu acumulat, pedalant per carreteres, pistes i camins de tot tipus, per un terreny ben variat, des d'altiplans interiors fins a eterns ports de muntanya, però sobretot per l'accidentada costa sud de l'illa, intercalant un dia de "descans" ciclístic entre les etapes 7 i 8 per a fer una ruta peu per la gorja de Samaria, la més llarga d'Europa.
La intenció inicial era donar la volta a l'illa en bicicleta però també volíem realitzar una atractiva excursió a peu i deixar-nos algun dia per a visitar indrets interessants o per a descansar en alguna de les paradisíaques platges de Creta, de manera que al final ens va faltar algun dia per a completar la volta sencera, encara que no ens va saber cap greu, doncs la costa nord de l'illa no tenia massa interès cilclístic.
En canvi la costa sud ens va semblar d'allò més salvatge i feréstega, un territori abrupte i poc poblat, amb paisatges solitaris de gran bellesa i amb relativament poques infraestructures turístiques (tret de certs llocs molt concrets), bona gastronomia a preus continguts... En definitiva, un indret ideal per a una travessa cicloturística.

Etapa 3- Comencem resseguint l'accidentada costa sud, on contrasten les belles estampes de platges i penya-segats amb altres d'hivernacles plens de plàstics abandonats i camps d'oliveres amb un tubs de plàstic per tot arreu. Passem per petits pobles costers, d'ambient relaxat i amb un turisme encara molt incipient (que també contrasten amb els ressorts que havíem vist per la costa nord), on aprofitem per menjar en una de les moltes tavernes que trobem. Després l'abrupta orografia costera impedeix que puguem seguir avançant pel costat del mar i ens veiem obligats a pujar un port de muntanya (ens va semblar molt dur, probablement perquè vam tenir un fort vent de cara) que ens portarà fins a l'altiplà interior, amb un paisatge menys accidentat i espectacular, però més apte per a l'agricultura i per a l'assentament dels seus habitants, tal i com demostren la quantitat de pobles que hi trobem, ja més grans i moderns que els de la costa sud. Finalment tornem a pujar un últim port per tornar a saltar a la costa sud a través d'una gorja espectacular, fins a la bonica platja de Tripiti (lo de bonica ho vam constatar el dia següent, ja que vam arribar en negra nit). A causa del fort vent aquella nit no vam poder plantar la tenda i vam haver de buscar un racó on dormir amb els sacs.
on malgrat el fort vent, vam trobar un racó on acampar.

Tubs de plàstic

En molts sectors de plantacions d'oliveres es podien veure tubs de plàstic de les instal·lacions de reg del gota a gota escampats pels marges, a vegades malmesos i abandonats.

Keratokampos

Keratokampos és un dels petits i tranquils pobles que hi ha per aquest sector de la costa sud, d'ambient relaxat i amb un turisme encara incipient i gens massificat. El poble compta amb cafès, tavernes i petits allotjaments.

PictographBeach Altitude 283 ft

Platja solitària

Una de les moltes platges solitàries que anàvem trobant per l'accidentada costa sud

Pujada dura

Després del poble de Tsoutsouros ens vam haver de desviar cap a l'interior i ascendir un port de muntanya on la carretera és recargolava de valent.

Gorja de Tripiti

Per arribar a la platja de Tripiti, abans vam haver de descendir per una espectacular gorja excavada dins de la roca calcaria de les muntanyes de la costa sud