CRETA (2) Agios Nikolaos - Arvi

-26 ft
March 26, 2020
October 2018

near Ágios Nikólaos, Crete (Greece)

En vermell la travessa en bicicleta, en blau en ferri i en verd una excursió a peu

Travessa ciclística de nou etapes per l'illa grega de Creta realitzada a principis d'octubre del 2018.
Varem sumar un total de 540 kms i gairebé 10.000 metres de desnivell positiu acumulat, pedalant per carreteres, pistes i camins de tot tipus, per un terreny ben variat, des d'altiplans interiors fins a eterns ports de muntanya, però sobretot per l'accidentada costa sud de l'illa, intercalant un dia de "descans" ciclístic entre les etapes 7 i 8 per a fer una ruta peu per la gorja de Samaria, la més llarga d'Europa.
La intenció inicial era donar la volta a l'illa en bicicleta però també volíem realitzar una atractiva excursió a peu i deixar-nos algun dia per a visitar indrets interessants o per a descansar en alguna de les paradisíaques platges de Creta, de manera que al final ens va faltar algun dia per a completar la volta sencera, encara que no ens va saber cap greu, doncs la costa nord de l'illa no tenia massa interès cilclístic.
En canvi la costa sud ens va semblar d'allò més salvatge i feréstega, un territori abrupte i poc poblat, amb paisatges solitaris de gran bellesa i amb relativament poques infraestructures turístiques (tret de certs llocs molt concrets), bona gastronomia a preus continguts... En definitiva, un indret ideal per a una travessa cicloturística.

Etapa 2- EL DESNIVELL POSITIU ACUMULAT D'AQUESTA ETAPA NO SÓN 1.700 METRES SINÓ 1.300 METRES. Etapa que transcorre bàsicament per tranquil·les carreteres secundàries i algun tram de pista en bon estat. Comencem paral·lels a la bonica i turística costa del profund golf de Mirabelou, per endinsar-nos després pels paisatges muntanyosos i solitaris de la Creta interior, amb petits poblets rurals de color blanc i una vegetació ben mediterrània. Després d'una llarga baixada arribem al petit poble coster de Myrtos, un llogarret d'ambient agradable i relaxat amb un turisme encara incipient. Ara tocarà resseguir un tram de la costa sud amb uns algunes pujades ben empinades per arribar finalment al petit i tranquil poble de Arvi, on ens vam allotjar a l'hotel Ariadni.

Kalamafka

Kalamafka és un petit poblet rural de l'interior de Creta amb algunes tavernes de poble ideals per a fer un àpat típicament cretenc. Està situat en una zona muntanyosa entre els contraforts de la serralada de Lassithi

La llarga i pendent baixada fins a la costa sud

PictographRiver Altitude 541 ft

Gorja feta pel riu Myrtos

PictographBeach Altitude 249 ft

Myrtos

Myrtos és un petit poble coster de Myrtos, un llogarret d'ambient agradable i relaxat amb un turisme encara incipient.