COSTA RICA I PANAMÀ (8) Encreuament Chiriquí Grande - David

July 21, 2017
February 2015

near Rámbala, Bocas del Toro (Republic of Panama)

Tal i com comentem a l’últim track, pocs kms abans d’arribar a Chiriquí Grande, un pneumàtic de la meva bici es va esberlar totalment, impedint de continuar pedalant. Uns panamenys que passaven per allí en cotxe, es van oferir molt amablement a portar-nos. No ens van saber assegurar si a Chiriquí Grande trobaríem pneumàtics per a bicicletes, però com que ells anaven a David, la tercera ciutat més gran de Panamà, es van oferir a portar-nos-hi. Així doncs, aquest track, que havia de ser la nostra següent etapa ciclística, el vam gravar des del cotxe que ens va recollir a nosaltres i les nostres bicicletes i ens va portar fins a la ciutat panamenya de David, que estava a l'altra banda de la Serralada Central, a la costa del Pacífic. D’aquesta manera, ens vam estalviar l’etapa més dura de tot el viatge, d’uns 100 quilòmetres i 1.900 metres de desnivell positiu acumulat (al penjar-lo a Wikiloc surten 2.220 m però en realitat van ser 1.900 m), que amb aquelles dures condicions ambientals a les que no ens acabàvem d'adaptar, no sabem si haguéssim pogut completar, probablement haguéssim hagut de fer us de la tenda a mig camí. Així doncs, amb aquella sensació agre-dolça d'haver-nos perdut l'etapa reina, ens vam plantar a David en menys de dos hores. Ja estàvem a la costa del Pacífic, ara ens tocava pedalar cap al nord per tornar a entrar a Costa Rica i poder tancar el cercle.
A la gran i poc atractiva ciutat de David, vam comprar un pneumàtic de bicicleta i vam dormir en un hotel fred i impersonal.