COSTA RICA I PANAMÀ (7) Almirante - Encreuament Chiriquí Grande

Photo ofCOSTA RICA I PANAMÀ (7) Almirante - Encreuament Chiriquí Grande Photo ofCOSTA RICA I PANAMÀ (7) Almirante - Encreuament Chiriquí Grande Photo ofCOSTA RICA I PANAMÀ (7) Almirante - Encreuament Chiriquí Grande

-3 ft
July 20, 2017
February 2015

near Almirante, Bocas del Toro (Republic of Panama)

Ens haguéssim quedat uns dies més descobrint racons de Bocas del Toro, però si volíem completar la volta a Costa Rica i Panamà sobre dues rodes no ens podíem entretenir massa, així que vam agafar de nou una llanxa cap a Almirante i vam tornar a muntar sobre les nostres bicicletes per completar la etapa Almirante-Chiriquí Grande. Malgrat matinar força, a les 7 del matí ja feia un sol de justícia i la calor i la xafogor eren extremadament altes. Val a dir que estem acostumats a pedalar amb alforges durant llargues etapes, que hem pedalat per indrets molt diversos de mig món, però les condicions calor i humitat de Costa Ria i Panamà se'ns van fer força dures i difícils de suportar. Us assegurem que les suarrades d'aquest viatge seran difícils d'oblidar!
Si a aquestes condicions climàtiques els hi sumem un continu puja i baixa d'una carretera que anava seguint la costa i que era un un autèntictobogan de rampes dures, podeu imaginar lo llarga que se'ns va fer!! I nosaltres que ens imaginàvem que pel fet d'anar paral•lels al mar seria una etapa plana!
Sort que, de nou, la manca de trànsit i la bellesa del paisatge compensava l'esforç. L'exuberància i la frondositat de la selva se'ns mostrava aquí en tot el seu esplendor i semblava talment com si es volgués engolir la carretera, la qual resseguia els límits de la zona protegida anomenada Bosque Protector de Palo Seco, una gran àrea de selva tropical plujosa que s'estén per la falda caribenya del Macís Central.
A banda i banda de la carretera, de tant en tant apareixien pobles indígenes, alguns de més tradicionals i altres amb símptomes de transformació i de modernitat, tant amb la indumentària com amb l'ús dels materials de construcció de les vivendes, on a poc a poc el ciment i les planxes metàl•liques anaven substituint la fusta i les fulles de palmera.
Quan només ens faltaven uns 20 quilòmetres per arribar a Chiriquí Grande, un pneumàtic de la meva bici es va esberlar totalment, impedint de continuar pedalant. Uns panamenys que passaven per allí en cotxe, es van oferir molt amablement a portar-nos. No ens van saber assegurar si a Chiriquí Grande trobaríem pneumàtics per a bicicletes, però com que ells anaven a David, la tercera ciutat més gran de Panamà, es van oferir a portar-nos-hi. Precisament David, que estava a l'altra banda de la Serralada Central, a la costa del Pacífic, era el destí de la nostra següent etapa, així que no vam poder refusar la proposta i vam seguir fins a David. El track és només fins a l’encreuament de Chiriquí Grande perquè és a on ens volíem quedar aquella nit. El track següent serà fins a David, que malgrat fer-lo en cotxe a causa del problema abans comentat, hem posat la icona de la bicicleta ja que havia de ser la següent etapa ciclística.

PictographFerry Altitude 3 ft

Moll de l'illa Colón

Esperant la llanxa que ens havia de portar de l'illa de Colón (Bocas del Toro) fins a Almirante

PictographPhoto Altitude 440 ft

Caretera

Durant el trajecte, la carretera travessa frondoses selves i petits assentaments d'indígenes

PictographPhoto Altitude 100 ft

Pobles indígenes

En aquesta zona del Panamà la carretera passa per poblats indígenes on a vegades podem trobar alguna petita botiga on comprat un refrigeri