Çilingir - Örçünlü (Örçünlü' ye kadar sürüldü)

Photo ofÇilingir - Örçünlü (Örçünlü' ye kadar sürüldü) Photo ofÇilingir - Örçünlü (Örçünlü' ye kadar sürüldü) Photo ofÇilingir - Örçünlü (Örçünlü' ye kadar sürüldü)

October 6, 2020

near Çilingir, İstanbul (Türkiye)

İBB EuroVelo çalışmaları kapsamında yapılan bir keşif sürüşü notlarıdır.

Tur Arnavutköy'ün Çilingir köyünden başlamaktadır. Eski Edirne Asfaltı üzerinden Edirne yönüne doğru sürüşe başlıyoruz. kısa bir süre sonra eski yola geçip trafiğin yoğun olduğu Eski Edirne Asfaltını baypas ediyoruz. Eski yolda çukurlar olsa da burada araç trafiği bulunmamakta. Sazlıbosna vadisini geçerken bize güzel bir göl manzarası sunmaktadır. Biz buradan geçerken bir manda sürüsünün yoldan geçişini beklemek güzel bir tesadüf oldu. Türkiye'de bu bölgede mandacılık oldukça yaygındır. Ancak bu eski yola geçerken Eski Edirne Asfaltındaki trafiğe dikkat etmek gerekemektedir. Eski Edirne Asfaltından bir müddet daha sürüş yaptıktan sonra Bayındır Caddesi ile bu kalabalık yoldan ayrılıyoruz. Eski Edirne Asfaltı biz sürüşümüzü yaptığımız esnada genişletiliyordu. Yol şu an daha geniş bir emniyet şeridine sahiptir.

Bayındır Caddesinden çok nadir araç geçmektedir. Yol satıhı biraz bozuk olsa da yolun geneli soğuk asfalttır. Yol çevresi ağaçlarla bezenmiştir ve yolun büyük bir kısmını gölgede gidebilirsiniz. Ancak burada konaklayan köpeklere dikkat etmek gerekiyor. Bize köpekler bir saldırıda bulunmadı. Etrafa saçılmış çöp ve molozlar Türkiye'deki çöp ve moloz sorununu yüzümüze vuruyor.

Bayındır Caddesi Kuzey Marmara Otoyolu'nu geçen bir üstgeçite çıkmaktadır. Üstgeçiti geçip Şuayip Sokaktan taş ocaklarına doğru sürüyoruz bisikletimizi. Bu yıl başlangıçta asfalt olsa da sonrasında tamamen toprağa dönüyor. Tarlalar arasından araçsız, gürültüsüz olarak yolunuza devam edebilirsiniz. Bir tepenin sırtından devam eden yol harika bir panorama sunmaktadır. Buradan Nakkaş köyü ve çevresinin tüm topoğrafyasını okumak mümkün. Hatta tepelerin batı cephesine yerleşmiş koruganlar biraz dikkatli bakınca kendini belli etmektedir. Yol üstünde bir cephanelik te bulunmaktadır. Bu nedenle askerlerden "Bisiklet Dur!" ihtarını duyabilirsiniz. Panik yapmaya gerek yok, iyi nöbetler diyip yolun solundan Örçünlü köyüne doğru sürüşümüze devam ediyoruz. Yol üstünde yolumuzu bir kaç yüz metre uzatacak bir şehitlik bulunmaktadır. Şuayip Sokak devamında Mühendis Sokak adını almatadır. Bu toprak yol devamında Örçünlü ve Nakkaş köyünü bağlayan Harmanlıklar Caddesine çıkmaktadır. Toprak yol zaman zaman giderek bozuluyor. 32 mm' lastikli Sedona İstanbul parkuru elde sürülmeden tamamlıyor. Ama bir dağ bisikleti için tadından yenmez bir parkur olur Şuayip ve Mühendis Sokak yolları.

Toprak yoldan devam edip söz konusu caddeye çıkıp pedalımızı Örcünlü köyüne doğru çevirmeye başlıyoruz. Bu yol sıcak asfalt ve arabalar ile bu yolda tekrar karşılaşıyoruz. Biraz pedal çevirdikten sonra Örçünlü köyüne varıyoruz. Bu köyde yemek ihtiyaçlarınız karşılayabileceğiniz işletmeler bulunmaktadır.

Keyifli sürüşler dilerim. Dağ bisikleti kullanıcıları için Yassıören - Örçünlü arasında Şuayip - Mühendis Sokak yollarını özellikle tavsiye ederim.